Pages

Sunday, November 28, 2010

Nape Aku Jadi Blogger?

Salam. 


SEBENONYE soklan ni aku tanye kat diri aku dan pade korang. Ha, nape korang jadi blogger? Aku de beberape jawapan dan jawapan-jawapan aku ialah:
1. Aku suke menulis. Dulu penah berangan nak menulis dan wat novel tapi takde idea la. Kalo nak kate tak tau teknik menulis, buleh tanye ke.. buleh blaja ke.. Ni tak tau nak wat novel cite ape.. Payah gak tuh..

2. Setiap dari kite ade pengalaman yang berbeza. So dengan menjadi blogger, kite buleh berkongsi pengalaman dan ilmu (kalo ade yang bermanfaat) dengan sume pembace. 
 
3. Aku ni sebenonye agak pemalu :(<-- aku.="" aku="" dapat="" dengan="" di="" hati="" ijau="" isi="" kenal="" kengkawan="" meluahkan="" menulis="" muntah="" musti="" nukilkan="" segalenye="" sini.="" so="" span="" tau="" yang="">

4. Mungkin ade yang tak tau aku dulu rajin gak menulis sajak. Dan sajak aku penah due kali kua radio Sinar FM rancangan Kak Lin tu. Ape ke namenye.. Suria Cinta ke ape.. tak ingat. DJ kak Lin tu akan bace la sajak-sajak yang terpilih. Sajak aku tu tentang orang yang putus cinte. Hehehehehe.. Mase kua tu, perghhh!! heboh gitau member-member umah. Bangge siot! Lawak rasenye bile ingat sume tuh.. Tapi skang da lame tak menulis sajak. Da takde feel. Feel tu da lame ilang... :( Dan skang feel nak berblogging lak yang ade so aku akan terus berblogging sampai bebile, insya Allah.


5. Ade orang yang menjadikan ruang maya ni sebagai medium untuk die melepaskan bebanan keje, bebanan komitmen berkuage (walau sebentar cume), tempat die bercerite ape-ape ajek, sebagai jurnal peribadi, tempat berkongsi hobi dan 1001 macam sebab lagik. But as for me, ruang maya ni membolehkan aku menjadi diri aku sendirik. Aku buleh menulis ape saje yang aku suke, yang terlintas dalam pale otak aku ni. Aku tak perlu berpure-pure dalam menterjemahkan makne kehidupan ni mengikut acuan orang lain. Ape yang tak betul, ape yang aku tak suke, ape yang cantik, yang jelik, atau ape saje; segalenye aku buleh tulis kat sini. Aku bebas..
Haa... tu lah 5 alasan aku. Mungkin korang ade yang tak setuju tapi macam yang aku tulis kat atas tu, ni blog aku so aku buleh tulis ape yang aku suke. Aku rase korang yang de blog sendirik ni pon musti ade alasan tersendirik, kan? So tanyelah diri korang nape korang menjadi blogger?

Penjejak Mimpi - blogger juge perlu bertanggungjawab dengan ape yang ditulis. So to play safe, jangan sibuk jage tepi kain orang. Jage tepi kain sendirik, udah ler... :)

0 comments: