Pages

Saturday, November 20, 2010

Tsunami Maher Zain

SEJAK kebelakangan ni kat opis aku tu (BPR D1) mane ceruk pon aku gi musti akan kedengaran lagu nyanyian Maher Zain. Mamat arab kelahiran Lebanon tetapi dibesarkan di negara Skandinavia (Sweden) telah mencetuskan satu fenomena kepade rakyat Malaysia skang.
Ni lah rope Maher Zain yang telah menyebabkan ramai perawan-perawan Malaysia diserang penyakit angau termasuk aku.. (<-- stetmen gediks!)

Kelahiran album pertame Maher Zain seolah-olah memberi peluang dan alternatif lain pade kite untuk mencari ketenangan jiwa buat sementara waktu di kala dibeban dengan tanggungjawab dan amanah.

Pade pendapat aku yang sudah jatuh cinte dengan lagu-lagu die ni buleh dikatekan sume lagu die best-best. Most of the songs dalam English dan ade beberape lagu die yang memang aku suke sangat dengar macam lagu kat track no 1, 3, 4, 7, 9, dan 11.. Ah, korang dengar la musti korang akan suke gak lagu-lagu die.
Ni senarai tajuk lagu dalam first album die. Yang de tande asterisk tu (*) maknenye lagu tu aku ske bangat :)
1. Always Be There *
2. Ya Nabi Salam Alayka
3. Insha Allah *
4. Palestine Will Be Free *
5. Thank You Allah
6. Allahi Allah Kiya Karo (feat. Irfan Makki)
7. The Chosen One *
8. Baraka Allahu Lakuma
9. For The Rest of My Life *
10. Hold My Hand
11. Awaken *
12. Subhanallah (feat. Mesut Kurtis)
13. Open Your Eyes
14. Ya Nabi (Arabic Version - Bonus Track)
15. Thank You Allah a.k.a Thank You God (Acoustic Version - Bonus Track)
Kalo diikutkan mamat ni bukan orang dari Asia Barat pertame release album nasyid dan menjadi bualan rakyat kite ni. Sebelum ni kite ade Pascale Maschaalani, Sami Yusof (sekadar sebut due name tu ajek sebab tu ajek yang aku tau. Ngee..) tapi ntahla.. Dengan Maher Zain ni buleh lak aku 'terkesima' (<-- poyo tak word tu?) tatkala mendengar lagu-lagu dendangan mamat ensem ni. Awww!! tergediks la pulok aku ni.. :) Tak caye ce korang try download kat
http://www.megaupload.com/?d=CYDYNTWS ataupon kat http://www.mediafire.com/?cmyjy5znlnk.

Pade aku, selain dari muziknye yang agak mendamaikan; lirik lagu die yang lebih memberi kesan kalo dihayati.. Nak lirik die ce korang gi site ni http://www.islamiclyrics.net/. Ok, enjoy... :)
* Credit to blogger 'nasyid for us' (http://nasyidforus.blogspot.com/) and to the owner of http://www.islamiclyrics.net/.
Penjejak Mimpi
- ade lagu yang buleh menaikkan smangat bile kite down and demotivated. But its just an alternative. The best way is turn to Allah swt to seek His help and guidance. He knows what is in our heart and always be there; anytime when we need Him. He never forget us. Thank you Allah for everything. Syukur ya Rahmaan...

4 comments:

me said...

bila lg pakcik ko nk bg duit?

penjejak.mimpi said...

Emmm... ntahla... aku pon tak tanye k ila lagi... Bawak bersabor ye... Ngeeee

me said...

bukan apa... aku ni nak beli mcm2 tp tgh x de duit lebih skrg ni, tu yg aku tanya tu...

penjejak.mimpi said...

Aku da tanye k ila... die pon lupe katenye.. Tapi harap-harap lepas ni die kol le pakcik tu.. Aku pon risau gak kot2 kene kencing untuk kali ke2. Harap2 ade le rejeki kite nanti... Insya Allah..