Pages

Monday, November 29, 2010

Berani Mati: Blog Aku Best

Salam.
Amaran: Entri ni ialah sesi membanggekan diri walaupon tak terdetik di ati aku nak wat camtu. Aku hanye nak memenuhi kriteria dan syarat segmen yang dikenali dengan name 'Berani Mati: Blog Aku Best". So aku harap korang paham-paham aje lah ek...
TADI mase aku duk surfing blog brother Ben ni, terbace le pulok pasal segmen ni. Bagus jugak ade segmen ni sebab at least dapat pomot blog baru macam blog aku nie. Ngeeee... Ye la, ni le masenye aku nak meng'ekpose'kan blog aku nih. Lain le blog Ben; memang da 'famous amos' dah pon. Memang da popla. Macam goreng pisang panas.... :) Segar dari ladang lagi.. (<-- ups! bukan bodek ek? Kipas pon bukan...)
Kalo ikutkan ati ni, mase kat opis tadi aku da nak memerah otak dan keringat untuk menaip sesuatu kat segmen ni tapi memandangkan aku ni pekerja yang berkaliber (bukan berkaki lebar ye..) dan berdedikasi so aku tahan je le semangat yang meluap-luap nih! Bawak bersabar beb... Takkan lari gunung dikejar tapi segmen ni anytime buleh ditutup beb... "Jangan le Ben tutup cepat-cepat segmen tu. Aku nak cube pomot blog aku nih..." punye le berdoa aku... Dari dalam komuter membawak ke lam lrt aku tak benti-benti berdoa. Macam poyo jek aku ni kan? Dan skang aku da tercongok depan laptopku ini untuk mencube aksi brani mati dengan membangge dan 'memasuk bakul'kan diri aku sendiri dengan entry aku yang bertajuk 'Blog Aku Best' tahap gaban! Yippi!!
Dari mane nak mule ek? Ok, aku stat dari sejarah cane aku leh terjerumus ke lembah berblogging ni.. Sebenonye lame dah angan-angan nak de blog sendirik... Pe kate orang 'angan-angat mat jenin' tapi tak buat pon. Angan jek lebih sampailah member se-opis aku gitau dengan banggenye yang die da de blog. Mase aku dengor tu, aku pon terpikir sesuatu dalam pale batu aku ni; kalo die leh wat blog, takkan aku tak buleh? So aku dengan smangat nye terus le try wat blog. So bile da create blog, make jadilah aku sorang blogger picisan bermule setahun sebulan yang lalu.
Hmm... Blog aku ni takde kriteria yang khusus. Pe yang aku suke, yang aku terpikir, yang aku alami, yang aku rase itulah yang aku taipkan. Kalo nak anggap cam jurnal peribadi pon buleh. Aku takmo jadi hipokrit dengan menjadi orang lain bile berbicare pasal kehidupan dan pengalaman. Betul, pengalaman memasing tak same dan aku rase tak salah kalo kite berkongsi pengalaman sesame sendirik. Betul atau tidak, benar atau salah sesuatu pengalaman tu lah yang akan mematang dan mencorakkan kehidupan kite di mase akan datang.
Aku memang suke pade blog aku sendirik sebab dengan blog aku ni lah yang buleh aku tulis ape saje yang aku nak. Ape yang aku suke. Aku bebas menterjemahkan segalenye mengikut pemahaman dan tafsiran aku sendirik. Tapi walaupon begitu, aku masih berpegang pade satu prinsip iaitu "blogger bertanggungjawab dengan ape yang die tulis so kene sentiase berhati-hati dalam menyusun dan mengatur bicare"..
Well, blog aku ni nak kate best sangat tu aku rase memang best. Ye la, kalo bukan aku yang puji blog aku sendirik, sape lagik tapi aku yakin 200% di sebabkan blog aku yang best ni telah membuatkan due orang lagi member opis aku 'terpengaruh' lantas da buat blog dowang sendirik. Ce korang pikir, kalo blog aku tak best, kalo blog aku takde aura takkan due orang member aku tu leh minat lak nak wat blog? Dan petang tadi sorang anak sedare aku sibuk tanye cane nak wat blog.. pe yang bese orang tulis dalam blog dowang? Hah, tak cukup lagi ke bukti tu yang menunjukkan blog aku memang best? <-- sesi memuji, membangge dan 'memasuk bakulkan' diri sendiri telah bermule... Ngeee.... :)
Lagipon, pade aku sebenonye 'best' ni mende yang subjektif. Contohnye perkataan 'sedap'; pon same gak subjektif. Aku bagi perumpamaan dengan ayam kfc (sebab aku suke ayam) yang baru tu; mega mix crunch. Mungkin ade yang kate sedap tapi pade aku, aku prefer yang hot and spicy lagik. Same gak la dengan blog aku nih. Aku brani mati kate yang blog aku ni memang best!! Aku tau blog aku tak cantik... blog aku takde bling-bling... tulisan pon takde yang kale-kale tapi pade aku, blog aku memang best in the world!! Hahahahahaha (<-- gelak orang riak!)
Tapi walaupon tadi aku da memasuk bakulkan diri sendiri, aku terpakse le admit satu mende iaitu blog aku ni tak le ramai benor folowernye. Tapi walaupon gitu, aku yakin kat luar sane musti ramai 'silent reader' yang folo blog aku ni. Mungkin dowang malu nak meng'ekpose'kan diri dowang. Aku rase la kan.. Hahahahaha.. Appe la dowang ni... itupon nak malu.. Ngaku je la yang korang tu nak jadi folower aku tapi malu. Bak kate Ramlah Ram "malu tapi mahu" (<-- betui ke Ramlah Ram? Ah, bantai je la labu..)
Sasaran trafik aku tahun depan? Hmm... sebenonye aku tak brani la nak letakkan sasaran sebab aku ni agak pemalu sket dalam soal ni.. (<-- sape-sape nak vomit sile kan.. aku tak amik ati punye). Poyo tui aku ni kan? Sasaran aku tahun 2011 cukuple kalo dapat 500UV. Bukan tak yakin dengan kemampuan sendiri cume aku rase banyak lagi mende yang aku perlu blaja dan mengaji pasal dunie blog ni.
Oklah, aku rase da panjang aku menulis ni. Aku harap takde sape yang muntah bace entri aku ni dan time kasih la ye sebab sudi meluangkan mase bace entri brani mati aku ni (tak penah aku buat aksi brani mati gini...hahahahaha)
Penjejak Mimpi - Blog aku ni memang best tahap gaban.. :)

2 comments:

cplud miera said...

ate,teman follow blog kome yer ;)

penjejak.mimpi said...

Heh3x... makacih... teman pon nak folo blog kome gak la.. Lalalalalala