Pages

Thursday, May 5, 2011

Meeting Aset

Semalam ade miting aset dipengerusikan oleh Puan R*****i. First time sejak aku memegang title 'Penolong Pegawai Aset' untuk unit, orang-orang dari state dijemput skali. Penuh terus bilik mesyuarat utama tu. Selame ni tak penah pon dowang dipanggil. Entah nape. So semalam mereka-mereka yang berkait rapat pasal aset datang samada dari Kelantan, Pahang, Trengganu, Perak, Johor, Kedah, Penang dan termasuklah dari HQ iaitu Cawangan Kejuruteraan Elektrik.

Dan semalam juge adalah kali pertame mesyuarat dipengerusikan oleh Puan R****** setelah amik alih tugas dari Puan N*****. Dan bermakne ini kali pertame aku berurusan dengan Puan R******. Sebelum ni die di CPK dan bile naik pangkat, masuk balik ke CKE. Err, tak terlewat lagi kot aku nak ucap "Welcome back to CKE" pade die.. :)

Makan mase 3 jam jugak la miting aset tu. Ropenye orang state banyak masalah pasal aset ni. Ishk.. ishk.. ishk.. kesian. Tapi aku tabik pade Puan R****** bile die kate "mane-mane state yang bermasalah, jangan risau sebab kite akan bantu. Kite akan naik same-same dan tidak akan membiarkan state yang bermasalah". Alhamdulillah..

Aku sebagai staf HQ untuk Cawangan Kejuruteraan Elektrik (CKE) tak le rase risau sangat sebab ape-ape hal kami yang dapat info dulu. Tapi untuk dowang yang under CKE tapi duk state tu payah la sket. Info tu bukan tak dapat tapi lambat. Lagipon untuk pertandingan Aset Alih Kerajaan last year pon CKE HQ dapat tempat kedue so takde le problem sangat.

Pihak kami bukan le takde masalah.. ade tu memang le ade cume kami da setelkan sejak pindah ke bangunan di Mid Valley ni. Time tu memang azab giler. Duk asik miting.. miting.. miting. Aku da sampai rase nak muntah pon ade ngadap hal-hal aset ni. Siyes. Pastu nak mengadekan mende yang takde; rekod setiap aset kat unit tu. Hui!! Bukan senang beb! Bergelut dengan tugas hakiki lagi.. dengan tugas-tugas yang ntah ape-ape tu lagi. Tambah dengan aset lagi. Memang aku pening.. tensen.. stress! Tapi disebabkan akronim 'SYMP' tu da set dalam mind aku ni so buat aje lah. Nak wat cane? Redha ajelah..

Stat petang semalam gak aku da send emel kat sume dalam unit untuk apdet borang kew-PA7 memasing. Aku ni memang main emel ajek. Tak kisah la nak ingatkan pasal ape pon, memang aku anto emel ajek. Ala, ape gunenye teknologi kalo tak digunekan? :)

Tu pon tak abeh lagi. Banyak lagi mende nak kene apdet. Kena lak bile unit asal dah berpecah 2. Nak kene split aset dan rekod pade 2 juge. Otak kene ligat berfikir nih..

Penjejak Mimpi: Bulan depan ade odit aset lak. Sempat ke aku nak apdet sume? Huhuhuhuhu

6 comments:

Amy Syaquena said...

lame amy x singgah sini , banyak entri yang dah terlepas nie..

.:hana hazel:. said...

dtg mengembara kat sini :)

sissyira said...

salam

lama x berblogging kak, singgah lepas rindu disini..

Penjejak Mimpi said...

Amy: Paham.. Amy kan bizi.. :)

Penjejak Mimpi said...

Hana: Tqvm.. Nnt sy singgah blog awak ye.. :)

Penjejak Mimpi said...

Syira: TQ sbb sudi singgah dan ingat lagi kat akk..