Pages

Wednesday, May 11, 2011

Eh, Biar Betul?

AKU panggil die ce ce; yang bermaksud 'kakak' dalam bahase cine. Tengahari semalam time aku and the gang lunch di pantri, die masuk untuk tadah air dalam kettle. Aku yang memang mulut murai ni menegur die macam bese. Sesambil tu ade le mende yang jadi bahan lawak aku. Pastu ce ce cakap: "You skang ni banyak hepi. Asyik ketawe ajek.."

Pastu member aku sambung: "die ni memang. Asik bercakap sampai saye pon da tak larat nak layan". Sume yang ade dalam pantri tu gelak. Lucu la tu pekena aku.. :(

So pagi tadi aku gi tempat ce ce untuk sembang. Time tu belum masuk time keje ye. Pastu aku saje tanye kat die: "Ce ce, betul ke you tengok i skang ni hepi? I rase cam bese ajek." Die menjawab: "Ishk! Lain la.. mase you duduk tempat lame, tak dengar pon sore you. Asik buat keje. You datang keje tapi macam tak ade (eh! macam pendiam jek aku ni)."

Aku jawab: "Ye la kot. Actually burden yang same i kene handle tapi mungkin stress tu da kurang sket.". "Ye la.. takpe lah. Janji you happy, sudahla.." ce ce balas. Bla bla bla... memacam le yang kami sembangkan... :)

Hmm.. aku terpikir.. Mungkin betul kate die.. Aku akui skang ni aku mmang terase hepi yang teramat-amat. Walaupon beban dan tanggungjawab yang same perlu aku setelkan macam sebelum ni tapi ade satu perasaan lega yang teramat-amat lega. Seolah-olah seketul batu yang besar telah dibuang dan dicampak ke dalam laut! Ahhh... lega nye. Alhamdulillah...

Penjejak Mimpi: Keje banyak aku tak kisah; takde hal. Janji aku hepi. Yeahh!

5 comments:

AizA said...

well.. senyuman and always feel happy bleh buat kita rasa burden yg kita pikul tu berkurangan..

Kakzakie said...

Syukur alhamdulillah. Ini berita baik dan kakak suka bila PM bertambah ceria.

Moga ada sinar lebih lagi. Kakak sentiasa menanti. Jangan lupa....

Penjejak Mimpi said...

Aiza: Yup, u rite babe.. :)

Penjejak Mimpi said...

Aiza: Betul tu. Bile hepi dan ati rase tenang, keje berlambak pon no hal punyer.. :)

Penjejak Mimpi said...

Kakzakie: Tqvm kak. Insya Allah dan memang itu yang sy harapkan. :)