Pages

Tuesday, May 10, 2011

Alhamdulillah.. Insya Allah

MASUK ari ni bermakne lebih kurang seminggu secare rasminye aku kekal dalam unit lame; BPR D1. Dan alhamdulillah aku rase amat gembire dan bahagie dengan keputusan ini walaupon pade hakikatnye aku terpakse 'membayar dengan harge yang mahal'.

Keputusan ini sebenonye amat payah untuk aku lakukan. Aku takmo reveal pepanjang pasal ni cume pe yang buleh aku katekan ialah keputusan ni bermakne aku telah mencabar diri aku sendirik. Aku da buat keputusan untuk kuar dari 'zon selesa' dan insya Allah ini adalah keputusan terbaik demi mase depan kerjaye aku.

Kalo ikut sape yang takmo terlibat dalam team yang design pojek yang berprestij dan berprofil tinggi tapi bukan itu yang aku cari. Aku mencari 'kegembiraan dan kebahagiaan' dalam menjalankan tugas. Aku tak larat nak bawak 'kentang busuk' ari-ari ke opis. Cukup-cukup tak larat. Aku da penat! Aku da letih!

Insya Allah ni adalah yang terbaik untuk aku. Muge keputusan ni dapat bawak aku lebih jauh lagi dalam mengembangkan skil dan kebolehan aku, insya Allah.

Penjejak Mimpi: Betul lah kate bijak pandai; kebahagiaan tu tak perlu dicari tapi dicipta. Muge keputusan yang aku buat tu benar-benar memberi aku kebahagiaan, insya Allah.

6 comments:

Kakzakie said...

Doa kakak mengiringi moga ialah adalah satu langkah terbaik demi masa depan PM.

Insya-Allah pasti boleh...

ainnoraini said...

sabar ye PM...setiap sesuatu yg berlaku tu ade kebaikannya...

semoga PM gembira selalu ye...

Penjejak Mimpi said...

kakzakie: Time kasih. Insya Allah itu yang diharapkan.. :)

Penjejak Mimpi said...

Kak Ain: Betul tu. Hanye Allah yang maha mengetahui ape yang berlaku.. :)

Mama Hana said...

walau di mana kita bekerja....suasana bekerja yg harmoni menjamin kebahagian kita....cewahhhhhhhh

Penjejak Mimpi said...

MH: Betul betul betul.. yang penting kite hepi.. :)