Pages

Thursday, October 14, 2010

Mulut Cam Longkang..

Salam..
AKU yakin korang lepas bace entri yang kat bawah tu musti de yang kate mulut aku cam longkang, kan? Tak pon mulut takde insuran? Hahahaha... memang la.. Aku akui mulut aku ni memang stok mulut longkang punye. Aku akan cakap pe yang aku nak cakap.. At least lepas beban aku walau tak banyak tapi de kureng sket la.. :)
Kalo orang yang kenal aku, memang dowang tau mulut aku ni memang mulut longkang. Tapi rasenye aku tau nak beza sape yang patut aku 'longkang'kan dan sape yang patut aku respek. Sesape yang bagus dan baik, aku respek la... Kasik tabik spring sama dia.. Tapi sape yang jadi suspek tu, memang sah-sah aku longkang kan.. Ada paham?
Tapi aku akui gak la kan yang aku ni pon bukan baik sangat pon.. Bak kate tomotachi aku tu "kite ni pon bukan baik sangat so bermuhasabah la.." Hmm.. betui tu tomotachi.. Memang kite ni tak baik.. tak bagus.. kene perbaiki.. banyak lagi pe'el dan sikap buruk aku.. aku tau tu dan insya allah aku akan perbaiki... Kayuh pelan-pelan.. (macam naik beskal lak..)
Lepas ni insya allah takde lagi entri yang bersifat longkang macam yang kat bawah tu.. Kalo ade tu maknenye aku da betui-betui tak tahan dan mencari pot nak meletup.....

9 comments:

me said...

panas jekk...

penjejak.mimpi said...

Bukan ape.. kekadang tu ilang kesabaran jadinye bile duk asik jadi mangse dek cakap-cakap orang ni. Skali due buleh sabar tapi kalo stiap kali jumpe; asik nak ngate.. asik nak menegur jek, mane leh tahan beb?
Aku memang nampak macam jenis tak kisah/selambe badak tapi janganle over.. Memang le kekadang tu aku jawab sambil gelak-gelak tapi jangan sampai aku tabuh kaw-kaw punye! Time tu mau putus kawan agaknyer...

Anonymous said...

hahahaha..dek non tau sape..tettttttttttt!!

Anonymous said...

sape ek???

penjejak.mimpi said...

Sape? Aku pon nak tau gak???

Anonymous said...

banyak-banyak bersabar nak, ada kata pujangga shabar itu shubur ,kalau enggak shabar masuk kubur, ini bukan kata-kata bapak nak,kata pujangga,dari itu choba tebalkan sedikit kuping telinga kita jangan di-biarkan ia-nya menipis sepanjang zaman.

penjejak.mimpi said...

To Anon; 11:07am..

Baik pak. Anak ini 'phasti' ikut aja 'nashehat' bapak. Apa mahu buat pak, kuping telinga ini memang udah dijadikan menipis. Tak boleh ditebalkan seperti kulit gajah, pak... :)

Anonymous said...

correction..
dek non n "bapak" ialah org yg berlainan ye...
uhuk-uhuk-uhuk

penjejak.mimpi said...

To Anon; 10:46am..

Tau dah yang Dek Non dengan 'baphak' tu orang yang berlainan.. :)