Pages

Wednesday, October 13, 2010

Bengang..

Salam & selamat malam.
KALO korang perasan layout blog aku ni de sket ubah, kan? Ngeee... da improve sket la.. Nanti aku akan improve sket demi sket. Ye la.. korang kene paham aku ni kan dak baru blaja. Aku kan baru bertatih nak wat blog ni so bawak-bawak bersabar ye.. Akan de perubahan tapi slow-slow ya.. Kayuh pelan-pelan.. :)
Hmm.. kat front page blog ni jugak ade sket kate-kate yang agak kejam dan sadis (tu pon kalo korang rase ianye kejam dan sadis. Kalo tak, takpe la. Ade aku kisah?) Tu kire cam ape yang aku nak cakap tapi tak terluah.. Nak gitau tapi tak terungkap.
Bukan ape.. ni ape yang aku rase la kan.. kekadang kite ni tak sedor sikap, tindakan, perbuatan dan kate-kate kite ni sebenonye menyebabkan orang sekeliling kite tak selesa. Ye la.. kene lak yang jenis 'ramah' tak bertempat tu.. letih nak melayan..
Macam aku ni.. sebenonye aku ni jenis panas baran. Cepat marah tapi sorang member kate aku ni 'lambat panas'. Eh ye ke? Macam tak betul jek? Ye le kot.. tatau le.. Pe yang pasti kite adalah hakim terbaik untuk diri kite sendirik.
Berbalik pasal sikap tadi.. aku memang jenis tak suke orang tegur hal aku.. tegur pasal baju la.. pasal makan la.. pasal tudung la.. itu la.. ini la... ello.. aku beli kain.. tempah baju.. beli makanan.. rasenye tak minte duit orang lain pon.. ape yang aku nak.. aku suke.. aku berkenan.. sume aku gune duit aku sendirik so please mind your own business! Kadang-kadang tu pasal makan pon nak tegur. Aku memang tak paham la.. Pade aku, kalo aku nak makan sampai 'terbelahak' pon lantak aku la.. Tapi sebab aku ni jenis tak amik pot so lantak ko la. Nak cakap sampai berbuih mulut (bukan minum air sabun ye..) ko cakap la.. Ade aku kisah? Tak pon nak tegur pasal tudung. Aku memang tak paham.. Samada aku beli baru ke.. maintain pakai tudung lame ke takde kene mengena dengan orang lain tapi nape ade orang lain yang suke jadi BB? Takkan le concern sampai macam tu skali?
Nape aku cakap macam tu? Sebab aku jenis tak berminat nak amik tau orang tu beli tudung rege bape.. beli kat mane.. Kasut die bren ape.. Makan ape.. ape-ape lah aku tak berminat nak tau. Sebab? Ko beli pakai duit ko kan? Ko tak mintak duit aku kan so watpe aku nak sibuk? Watpe aku nak tanye. Tapi kalo ko suke nak bercerite; aku tadah je la tinge ni mendengor.. :) But please don't expect me to ask you.. Sorry.. naik lori la...
Tapi tu lah manusie.. Selagi da name manusie memang le camni. Ade sikap buruk dan ade sikap baik dalam diri seseorang tu. Bak kate orang dolu-dolu "dalam setandan pisang takkan sumenye buruk" (eh! de kaitan ke ha??) Aku pon sebenonye camtu gak. De banyak sikap buruk dalam diri ni so pelan-pelan kite berhijrah.. Berhijrah dari yang negatif ke arah positif. Buat sedikit anjakan paradigma ke arah yang lebih maju menuju kejayaan 1 Malaysia.. Ler.. amende le 1 Malaysia leh interprem lak nih? Ape la yang aku ngarutkan nih?
Ha.. pikir-pikir kan la.. Jangan biarkan diri anda diselubungi dengan misteriiiiii....

0 comments: