Pages

Saturday, November 23, 2013

Awak Tak Percaya Ke?

TENGAH hari semalam lepas makan aku ke Jusco. Cari hadiah-hadiah untuk sepupu aku yang kahwin hari ni. Lepas bayar terus ke wrapping counter. Sementara menunggu, aku ke kaunter bayaran untuk minta 2 helai plastik besar sebab plastik asal tu dah koyak. Maka terjadilah perbualan yang sedikit 'membengangkan' terjadi antara aku dengan staf kat situ.

Aku: Adik, boleh tak saya nak 2 helai plastik besar?
Staf: Kejap ya kak..
Aku: .........
Staf: Er, akak nak apa tadi?
Aku: Saya nak plastik besar 2 helai.
Staf: Akak nak buat apa ek?
Aku: Tadi saya ada beli barang elektrik tapi plastiknya dah koyak.
Staf: Kat mana ek barang tu?
Time ni aku dah start 'panas' dah..
Aku: Ada kat wrapping counter (sambil tunjuk counter yang aku maksudkan). Kenapa, awak tak percaya ke?
Staf: Em.. bukan.. kami sebenarnya..... (ayat tergantung..)
Sambil ambil plastik...
Staf: Nah kak.. saya percaya kat akak (sambil senyum)
Aku: Terima kasih..
Sebelum tu time makan pun jadi gak kejadian yang buat aku naik darah. Hmm.. sabor je lah, teman... :-P

Penjejak Mimpi: Mungkin aku patut bercuti... Heh heh heh..

Published with Blogger-droid v2.0.10

0 comments: