Pages

Thursday, August 29, 2013

Makan-Makan di Bulan Syawal

PADA 26hb yang lalu iaitu hari Isnin baru-baru ini, Level 9 ada buat jamuan 'open office'. Level 9 yang dimaksudkan ialah grup BPR 'A', BPR 'B', BPR 'D1' (unit aku lah tu) dan BPR 'Projek Khas'. Keempat-empat unit ini seperti tahun lepas telah bergabung untuk membuat jamuan raya dan untuk makluman, kami adalah kumpulan pertama yang membuat jamuan sempena sambutan raya selain unit BPR 'C' di Level 7.

Jamuan kami bermula pada jam 11.30am tapi macam biasa tuan rumah mesti merasmikan juadah yang tersedia. Tak gitu? Juadah kami kali ini ialah nasi kerabu, spageti, ketupat palas, ketupat nasi, rendang daging, sandwich, satay, bubur jagung, keropok, tembikai  dan air teh panas dan soda bandung. Yang bestnya ialah kesemua juadah tu kami sediakan sendiri. Takda catering-catering nya der.. Hehe..

Seronok tu memanglah seronok sebab boleh dikatakan kebanyakan tetamu yang datang akan menuju terus ke unit kami sebabnya unit kami dekat dengan pintu. Masuk-masuk ja pandang kanan terus jumpa unit BPR 'D1'. Tapi rasanya ramai yang tak muncul kali ini sebab ada yang kena pergi kursus, out-station, meeting dan lain-lain. Ni aku cakap unit lain la.. unit aku hampir semua ada.

Memula aku dengan beberapa orang 'geng bas sekolah' buat 'lawatan tapak dulu' iaitu pergi ke setiap unit dan menjamu mata dan merasa sikit makanan diorang. Ala-ala QC la pulak, kan.. rasa sikit mana yang berkenan.. lepas tu pergi unit lain.. rasa sikit.. lepas tu pergi unit satu lagi.. hiiii... buruk kan perangai kami? Haha..

Bila jamuan bermula.. semua sibuk melayan tetamu yang ada.. bila orang dah kurang sikit turn kami pula beraya. Kami beraya ke grup BPR 'B' mula-mula.. lepas tu grup BPR 'A'.. ke grup BPR 'Projek Khas' dan lepas tu terus turun ke grup BPR 'C' kat Level 7.

Lenguh dah jari jemari 'mulus'  aku ni menaip. *sila jangan vomit. Sembang kuat pun tak guna so korang layan je lah gambar yang sempat aku snap ni. Enjoice..

Silalah menjamu mata semua.. Yang bertudung bagai tu ialah nasi kerabu dan sebelahnya tu ialah bumbu untuk nasi kerabu. Hmm.. tak terfikir lak aku nak buka penutup tray masa snap gambar.. :(
Ayam goreng ada.. kuah tumis untuk nasi kerabu.. spageti (yang bertutup dengan daun pisang).. tapai pulut ada.. silalah semua... jangan malu-malu.. Haha..
Sandwich dan deretan kuih raya..
Lagi jamuan kami dari sudut yang berbeza; tembikai.. rendang daging.. ketupat...
Jejaka idaman Malaya sedang membancuh soda bandung.. "Selamat Pengantin Baru" ye John.. Haha..
Poster ni kat belakang workstation aku sebenarnya. Makin hari terasa semakin berat bahu aku dengan 'janji manismu' itu. Huhu...
Gaya seorang 'selebriti' suam-suam kuku. Diambil secara candid oleh 'mamarazzi'. Hmm.. dah tau aku ni pemalu sejak dalam perut masih lagi nak ambil gambar aku...
Time buat 'lawatan tapak' ke grup BPR B. Aku mencari air panas sebenarnya sebelum tu. Nasib baik kat grup ni ada teh O. Dapat juga 'melampias'kan rasa kepingin aku tu.. :)
Me and my IB. 2-2 mencari air. Macam kat unit sendiri takda air... Haha..
Geng bas sekolah :)
Cik PM (dengan gaya yang tak lapuk dek hujan.. tak lekang dek panas).. Puan Azira.. dan Puan Chong
Hmmm... semuanya thumbs up bagai.. Masa ni masih kat grup BPR 'B'. Geng bas sekolah bergaya ala-ala selebriti dengan Puan Fauziah (Cyah); orang kuat grup ni. Kalau takda Cyah.. hmmm.. tak jalan lah jamuan kat grup tu tau? "Err.. Cyah, jom minum-minum kat KL Sentral?" Haha..
Antara juadah grup BPR 'B'.
Pemandangan tetamu yang hadir memeriahkan suasana di unit aku
Tu dia Kak Ila.. 'ketua jamuan' BPR 'D1' sedang 'memantau' (nasib baik dia jarang giler skodeng blog merapu aku ni). Haha..
"Haa.. cedok Zura.. cedok.. jangan tak cedok kuah spageti tu.."
Tetamu dari grup BPR 'E' menyerang makanan.. :)
"Ambuih hang Kak Chaq.. abeh licin no...". Kak Chaq.. Ted.. Nisha.. Dari grup BPR 'E'
Tak tau nak ngarut apa lagi dah....
Otai unit rekabentuk; Pak Yen dan Kak Ila
Cik PM bergambar bersama geng 'Gagak Hitam' dari unit Akustik & ELV. Kelihatan Wiwi, Gel, Kak Intan dan Ecah. Aku menunggu diorang ni beraya barulah boleh aku merayap ke unit lain. Special guest lah katakan.. Hehe..

Apapun, alhamdulillah jamuan kami berlangsung dengan lancar sekali. Tidak ada rusuhan ataupun aksi tembak menembak gara-gara makanan dan minuman yang tidak mencukupi untuk tetamu. Hehe..

Penjejak Mimpi: My bestfriend tak datang pun jamuan hari tu. Sedikit sedih tapi in shaa Allah kami pasti bersua suatu hari nanti...

0 comments: