Pages

Thursday, August 29, 2013

Makan-Makan di Bulan Syawal - Part 2

SEMALAM ada jamuan raya di peringkat Cawangan Kejuruteraan Elektrrik. Setiap unit dibahagikan kepada beberapa kumpulan yang akhirnya akan membentuk 4 stesen yang menghidangkan juadah raya. Grup aku bergabung dengan BPR 'A' dan BPR 'Projek Khas'. So petang Selasa tu bermulalah aktiviti mengemas dan menghias stesen masing-masing. Oleh kerana aku memang 'fail' dalam menghias-hias bagai ni so aku banyak berdiri macam tugu aja kat situ. Lagipun aku kan tak berapa sihat lagi. *alasan tu boleh terima tak?*

Stesen kami menghidangkan juadah utama iaitu nasi dagang. Ada makanan lain seperti satay (makanan wajib, dowh), lemang, rendang daging dan rendang ayam. Air pula ialah air 'sour plum'. Perghh!! sedap giler air ni. Aku yang batuk tak ok lagi ni pun asyik mengulang minum bercawan-cawan. Nasib baik takda doktor disamping. Hehe..

Pada jamuan raya hari tu, ada juga pertandingan stesen tercantik dan pakaian tercantik. Stesen kami dapat tempat kedua. Tahun lepas kami dapat juara. Huhuhu... Pemenang pakaian tercantik untuk wanita dimenangi oleh Nisha staf BPR 'E' dan pemenang lelaki pula ialah Encik Isa dari unit ICT. 

Jamuan kali ni terus terang aku tak berapa nak ada di stesen kami tu. Aku banyak merayap ke stesen orang lain. Nak kata aku duk asyik makan je tak juga. Aku hanya makan satay kat stesen sendiri lepas tu merasa laksa kat stesen 3 (BPR 'C', BPR 'E' dan Unit Akustik) dan lepas tu rojak Singapore kat stesen 1 (BPR 'B' dan BPR 'D2'). Ada la aku duk makan kuih-muih sikit-sikit. Selebihnya hanya bersembang dengan kawan-kawan. 'Partner' aku takda so aku agak malas nak menunggu kat stesen tu. *cukuplah cik PM oi. Jangan asyik nak bagi alasan lagi. Dah dasar pemalas!!*

Macam biasa.. sembang kuat pun tak guna so layan aja lah gambar yang sempat aku snap. Enjoice..

Inilah stesen kami lepas dihias bagai. Makanan menanti untuk di'ngap' aja tu.. Hehehe..
"Ishk ishk ishk.. anak siapalah tu ya.. Sihat anak mak ya.."
Model-model tidak berbayar sedang berposing dengan diapit oleh YDP Agung dan Permaisuri Agung
Mak-mak dara dan anak dara pingitan sedang berposing bagai.. :)
Salah satu stesen yang aku singgah.. Haa.. stesen ni ada laksa dan bihun sup. Laksa dia sedap ooo... *pujian dari hantu laksa..*
Aku dengan ex-housemate. Import dari Trengganu tu. Hehe.. Kebetulan dia ada meeting/kursus kat KL so dia singgah la ke CKE ni. "Nyah, bile mak buleh rase naik kete baru mung?"
Kami bertiga pernah duduk serumah satu ketika dulu. Umai ntah kemana. Penat aku mencari. Rupanya dia dah turun. Kalau tidak caption gambar ni tertulis: "Kami berempat pernah duduk serumah satu ketika dulu".

Jadual makan-makan di bulan Syawal minggu ini dan minggu depan:
i. Esok iaitu Jumaat 30hb Ogos - tiada makan-makan free. Nak makan sila ke kantin DBKL atau pun ke restoran makanan segera yang bersepah kat Mid Valley tu..

ii. Isnin 2hb Sept - Unit BPKS, Unit ICT, UKKTE & UKTK

iii. Selasa 3hb Sept - BPR 'D2', BPR 'E' dan Unit Akustik

Nota: Mentang-mentang puasa sebulan so raya pun sebulan lah ya? Ishk.. ishk.. ishk.. lepas makan bagai nak rak sila timbang berat badan anda semua ya..

Penjejak Mimpi: Teringat kata doktor hari tu pasal berat badan aku: "ada turun sikit tapi tiada signifikan". Doc, what do you mean by "no significant?"

0 comments: