Pages

Tuesday, August 6, 2013

"Cik Puan Fadli.. Timo Kaseh Yo.." :)

Ni lah rupanya Sherperd Pie buatan aku. Yang nampak coklat-coklat tu ialah intinya. Mashed potato tak cukup la pulak! So aku cover dengan cheese. Hasilnya? My pie a bit salty!! Huhu..
Entah bila entah aku tengok rancangan masakan "The Boss" (Bruce Lim) kat Astro. Dalam rancangan tu, dia tunjukkan macam mana nak buat Sherperd Pie atau kadang-kadang dipanggil Cottage Pie. Bila tengok tu macam senang ja lantas hati aku berkata: "alah, macam ni aku pun boleh buat". Tapi memandangkan aku terlalu 'rajin' so angan-angan tinggal angan-angan. Haha..

Lepas tu masa aku berblogwalking ke blog kawan-kawan, aku terbaca pula entri INI so aku kembali bersemangat nak buat. Then last week aku pun belilah barang keperluannya. Actually since last two week lagi nak buat tapi memandangkan aku ada plan LAIN, so Sabtu lepas barulah aku buat pai tu.

Sedap ke pai tu? Haha.. aku rasa okay aja. Boleh aja tekak aku ni menelannya cuma sebab aku terlalu obses pada cheese, pai aku tu jadi masin sikit lah. Sampai 2 jenis cheese aku balun; parmesan dan mozarella. "Time menabur cheese tu kau tak hengat, kan cik PM?" Takpelah.. tu kan percubaan pertama? *kata-kata memujuk hati sendiri lah tu..* "Lepas-lepas ni boleh la try lagi buat. Hehe....

Cik Puan Fadli, timo kasih la yo sebab entry ekau dah berjayo bukak ati den ni nak 'menerai' buat sherperd pie tu. Nak kenal siapa yang aku maksudkan itu? Sila jengah ke SINI

Nak resepi? Google sendirilah..

Penjejak Mimpi: Orang lain sibuk buat kuih raya..

0 comments: