Pages

Saturday, June 29, 2013

Siapa Yang Buta Kayu Ni??

"....BLA.. bla.. bla.. koc merah jambu adalah untuk penumpang wanita. Kepada penumpang wanita sila maklumkan kepada penumpang lelaki yang memasuki koc merah jambu.. bla.. bla.. bla..". Macam tu lah lebih kurang pengumuman oleh pemandu komuter time aku balik petang tadi.

Tiba-tiba terdengar satu 'suara sumbang' yang berkata: "I don't speak malay. Habis kalau suami isteri tu takkan nak  berpisah pulak? Buta kayu!!". Aku yang berdiri kat sebelah rasa macam nak cakap: "bang, siapa yang buta kayu?? Bukan awak ke yang buta dan bukan awak ke yang kayu?" tapi malas nak cakap apa-apa.. Dah terpampang stiker merah jambu siap terlukis gambar perempuan berskirt lagi tapi masih tergamak cakap orang lain buta kayu? Dah terang-terang diri sendiri salah masih tergamak kata orang lain buta kayu?

Penjejak Mimpi: Kesian pada orang-orang yang sebegini...

0 comments: