Pages

Thursday, June 6, 2013

Ada Cadangan?

SOALAN dalam borang maklumbalas kursus petang tadi..
"Cadangan anda untuk sebarang penambahbaikan kursus ini?"
Aku tulis..
1. Kalau perlu sediakan 1-2 orang untuk membantu instructor
2. Pastikan semua PC lengkap dengan software-software berkenaan kursus untuk mengelakkan masa terbuang begitu sahaja disebabkan perlu install software yang diperlukan.

Hmmm.. aku ni bukanlah suka sangat nak komplen itu dan ini tapi kalau disebabkan kecuaian pihak lain dalam melaksanakan tanggungjawab hingga menyusahkan aku manalah aku tak angin satu badan?

Macam hari ini masa attend kursus REVIT, nak kena guna software autoCad.. dalam PC aku takda software tu so aku terpaksa install dulu... dah buang masa kat situ.. grrr..

Most of the PC kat dalam Bilik Dahlia tu guna software REVIT 2013 cuma ada beberapa PC yang masih guna  REVIT 2012 termasuk PC yang aku guna. Mula-mula no problem even aku dah tanya pada instructor tu pasal REVIT 2012 ni. Dia kata takpa.. tak banyak beza dengan REVIT 2013. Ok, fine.

Tup-tup hari ni bila nak start load Autocad drawing ke dalam REVIT ni masalah bermula.. itu tak ada.. ini tak ada.. program tu tak ada.. program ini tak ada.. Bila copy few items tak boleh nak capture pula gara-gara software REVIT aku punya tahun 2012. Grrrrr lagi..

Seriously aku rasa fed-up! Aku tak marah pada instructor tu sebab bukan salah dia tapi aku marah pada pihak *tut*. Kenapa tak install semua PC dengan the latest version of REVIT ni? Kata nak memperkasa dan membentuk warga kerja yang updated dan mampu berdaya saing dengan teknologi terkini?

Aku harap ada perubahan dan penambahbaikan yang dilakukan lepas Unit Kompetensi di PJD baca cadangan aku. Demi warga kerja JKR juga. In sha Allah. Jangan jadi macam 'seolah-olah mencurah air ke daun keladi sudah la.." <-- ada kaitan tak?

Penjejak Mimpi: Nanti ada kursus lagi. Bila drawing aku nak siap ha?

2 comments:

tinot tiny said...

meh saya buatkn drawing tu...

Penjejak Mimpi said...

TT: Meh tolong aku cepat..