Pages

Sunday, November 22, 2009

Laptop Baru

Salam..
Da hampir seminggu aku tak update langsung blog ni. Bz bangat, seh.. La ni, lepas isya' jek... aku terus zzz... tak leh tahan le beb.. Kadang-kadang cite pebret pon terpakse say bye-bye ajek. Pe nak buek... ngantuk punye pasal.. :)
Semalam aku g Plaza Low Yatt dengan dak umah aku. De due sebab kami ke sane; nak let go laptop aku dan nak sambar laptop baru. Perghh! bunyi macam duit banyak jek aku ni, kan? Terpakse beb.. Laptop lame aku tu da sampai mase untuk aku let go kan... dapat le rm200. Ceh!! dulu mase beli dekat rm3k lebih tapi bile jual alahai... ciputnyer... Macam-macam le mamat cine tu cakap.. RAM kecik ler... prosessor lame la.. hardisk kecik le... skrin kalo repair mahal la... ding dong ding dong dapat rm200. Bargain minte up lagi 50 hinggit pon tak leh. Aku pon sebab malas nak pk lelame so aku pon stuju jek la... Daripade aku repair ntah kene caj bape ratus, lebih baik aku jual jek. Bukan tak sayang laptop tu... sayang bangat... banyak kenangan & laptop tu banyak jasenye kat aku. Aku beli laptop tu sebab nak setelkan 1st projek aku dulu. Ingat lagi aku kene wat drawing untuk projek Pejabat Kebajikan Masyarakat kat Ipoh (kampung aku tu, weh...!!). Ye la... mase tu baru start keje dan aku lak mase tu tak terer AutoCad. So i have to do something la kan.. Lagipon aku da gune laptop tu dekat 4 tahun.. huih!! lame tuh.. laptop tu le aku bawak balik kampung... pastu bawak balik KL selame 4 tahun. Macam aku cakap tadi, banyak jasenyer laptop aku tuh..
So lepas tu kami trus gi satu kedai tu. Memang kami da aim kedai tuh. Layanan 'baek' punye. :) Actually kami da survey berbelas kedai las wik. Dan berkeping-keping brochure kami amik. Balik umah, study sket die punye specs dan harge. At last aku sambar laptop bren ASUS kaler itam. Memang le kaler ni tak cantik (lagipon ASUS ade satu kaler jek) tapi pade aku pe ade pade luarannyer? Aku pilih based on keperluan aku nak wat keje. Spec die pon not bad. Cukup untuk aku wat drawing (sebab de grafik kad). So kesempatan ni aku ucapkan time kasih kat dak opis aku (Ikhwe) sebab die banyak tolong aku dalam hal nih.
Bila da de laptop baru ni, semangat tu ade lebih sket la... Semangat nak wat drawing... Semangat nak update blog... semangat... semangat... Tapi semangat nak datang keje esok jek yang kureng.. Jasad masih kat KL tapi semangat dan roh aku da sampai kampung aku pon... :) Aku memang tak sabar nak balik kampung. Rindu le nak makan roti canai mak aku. Tebal dan sedap rotinyer. Bukan macam roti canai kat kedai tuh. Nipis giler pastu kene bayar rm0.70. Huh!! rase cam tak berbaloi jek, kan? Ishk!! Lapo le pulak bile sembang pasal makanan nih.. :(
Tapi esok banyak mende nak kene setel. Pe-pe hal pon, aku kene list down perkare-perkare yang musti aku buat esok. Kalo tak, abes... Aku ni pelupe sket. Tapi yang penting aku kene send emel kat sume staf unit pasal aset... Sebut pasal aset jek aku da start rase semacam! :(

0 comments: