Pages

Thursday, October 10, 2013

Tip Menjadi Pekerja Yang Efektif dan Efisien

SATU perkongsian:

1. Tulis senarai apa yang mahu dilakukan.

2. Meja yang kosong, kemas dan tersusun.

3. Fokus dan selesaikan satu kerja dalam satu masa.

4. Fokus pada kerja yang penting dan utama.

5. Arahan dan keputusan yang jelas lagi terperinci.

P/s whatsapp dari officemate

Penjejak Mimpi: Item no 2 hanya berlaku bila ada odit 5S. Ngeeee....

Published with Blogger-droid v2.0.10

2 comments:

Kakzakie said...

Bila sudah busy mana sempat nak kosongkan meja cantik-cantik. Tapi kakak kalau nak balik mesti pastikan meja kakak bersih dan tersusun..

Penjejak Mimpi said...

Kakzakie: Meja saya hanya akan kemas bila berlaku 2 perkara: 1) ada odit 5S dan 2) bila nak buat drawing. serabut kepala bila tengok meja bersepah... heh heh heh