Pages

Saturday, October 5, 2013

Pilih Yang Mana Satu?

KALAU diberi dua pilihan:

(i) rugi sedikit tapi hati gembira atau

(ii) tak rugi apa-apa tapi tak gembira

Hah! Mana satu pilihan korang? Aku pilih yang nombor (i). Takpa aih rugi sikit pun. Janji aku happy. Apa gunanya tak rugi tapi hati tak happy.. hati tak gembira.

Dalam apa-apa hal pun sekarang.. aku pilih untuk menggembirakan hati sendiri. Itu yang lebih penting..

Penjejak Mimpi: Kalau hatiku berduka.. siapa yang mampu merawatnya?

6 comments:

Ain Noraini said...

pilih no 1...janji hati gembira..
apa tu PM...nk jgk tahu ni..

Penjejak Mimpi said...

Kak Ain: Suprise! Jangan dibiarkan hidup anda diselubungi dengan misteriiiiiii.... Hehe.....

Ati Masrif said...

assalamualaikum,

betui lah tu..no.1
rugi takpe janji kita bahagia n happy :)

mcm bab kerja aje...ke naik pangkat ke..hehe

Penjejak Mimpi said...

Kak Ati: Alangkah bestnya kalau andaian dan tekaan akak tu tepat.. Huhuhu... :)

JunAina said...

Aka pun rasanya pilih no 1 kot...sama macam kita pergi melancong kita keluar duit tu nampak macam rugi je tapi kita enjoy kita hepi... Boleh perumpamaan gitu?

Kakzakie said...

Yelah siapa yg suka tak happy. Biarlah rugi sikit...