Pages

Thursday, October 10, 2013

Mencari Rakan Lama.. Dan Aku Sedikit Berbangga..

DUA hari lepas check akaun emel gmail yang dah berkurun tak bertengok. Ada 300 lebih emel yang tak berbaca. Kemudian aku tertarik dengan tajuk emel: "Mencari rakan lama - Ir Rudy" pada tarikh 3hb Oktober dari Encik S*********  so cepat-cepatlah aku buka emel tu....

Assalamualaikum , 

Saudari ,
Saya ada terbaca laman blog saudari, dimana telah memuatkan satu artikal daripada Ir Rudy Amir.
Daripada itu , ini menunjukan saudari mengenali beliau.

Dengan itu , Saya mohon jasa saudari untuk forwad email address saya kpd beliau  ,dengan harapan beliau sudi menghubungi saya .

Untuk makluman saudari ,saya ni merupakan roomate dia ketika UTM jln semarak dahulu.Dah lama dah  terpisah ...yer le  sejak 1991.

saya boleh dihubungi di ***@tm.com.my

Akhir kalam , dengan ucapan  terima kasih jua , semoga Allah memberi ganjaran atas usaha ini ,dalam pejuangan  menghubungkan Silatulrahim .Insha Allah.

Selepas itu aku menerima emel kedua dari dia; hari yang sama..
Assalamualaikum, 

tak mengapa saudari ,, saya menemui email address beliau di portal pantas .

Mohon maaf  atas kekalutan ini.

Teruskan Penjuangan mu - penjejakmimpi.

menulis di blog .

salam ceria drp saya.

 Akhirnya aku membalas emel tersebut selepas 5 hari. Huhu..

Assalamualaikum wbh.
Pertamanya maafi sy kerana terlalu lewat membalas email saudara. Kesibukan dengan tugas membuatkan sy jarang check akaun emel ni. Hari ini baru sy ada peluang untuk check emel dan seterusnya membaca emel dari pihak saudara ini.
Sy berasa sedikit gembira dan berbangga kerana melalui blog picisan sy itu sedikit sebanyak menjadi tali penghubung kepada persahabatan yang pernah terjalin di antara saudara dan Ir. Rudy. Alhamdulillah kerana walaupun tanpa bantuan sy akhirnya dapat juga saudara berhubung dengan beliau. Terus terang Ir Rudy antara salah seorang engineer yang sy kagumi (dari jauh aja sebab dia pastilah tidak mengenali sy langsung. mungkin muka sy dia pernah tengok tapi tak kenal nama... Haha..)
Apapun, terima kasih sudi membaca blog "Bicara Seorang Aku" dan sy mengalu-alukan sebarang komen membina dari saudara.
Sekian, terima kasih.
Penjejak Mimpi: Perasaan yang bercampur baur.. :)

0 comments: