Pages

Monday, February 4, 2013

Makan Kenduri

SEMALAM aku ke Gopeng dengan Rose untuk menghadiri majlis perkahwinan anak seorang member lama kami; kak Ani. Kisah Kak Ani ni ada aku ceritakan kat sini.

Keluar rumah lebih kurang jam 10 pagi sebab plan nak singgah ke Simpang Pulai dulu; mencari adik angkat aku si Aida. Tapi memang perancangan Allah adalah yang terbaik sebabnya kami masih lagi tidak diizinkan oleh Allah untuk bertemu. Hanya mak dia aja yang ada. Dia sefamily ke Kuala Lumpur sejak kelmarin (Sabtu) dan kemungkinan besar akan balik pada keesokkan harinya iaitu hari Ahad (hari tu lah). Urusan apa tidak aku tanya. Sempat aku tinggalkan nombor telefon. Satu hari nanti Insya Allah dia akan contact aku.

Oleh kerana masih awal, kami makan dulu di satu kedai makan yang berada di laluan ke Cameron Highland. Tapi sebelum tu Rose cuba contact salah seorang lagi member lama iaitu Iffah tapi dia OT pula. Hmmm.. kecewa lagi nampaknya aku.. :(

Jam 11am lebih baru bergerak ke Gopeng. Sampai di sana, parking kereta depan rumah Ina, juga salah seorang member lama kami. Macam biasa berpeluk dan berlaga pipi kami untuk persahabatan yang berusia hampir 18 tahun. Lama kan? :)

Ke rumah kak Ani dengan family Ina dan berjumpa dengan Kak Ani. Dia nampak gembira sangat dengan kehadiran kami. Ye lah, dia 'book' kami sejak bulan Oktober tahun lepas lagi. Kak Ani kahwinkan anak dia 2 orang sekaligus. Anak lelaki dan anak bongsu perempuan bongsu dia. Makanan dihidangkan style buffet. Ada lauk yang pelbagai termasuk daging kerbau. Erk!! What? Kerbau? Huhuhu..

Lepas makan kami pun balik bergerak lepas bersalam dengan ibu pengantin. Aku cari jugak kalau-kalau ada kelibat kak Yus dan kawan-kawan lain tapi hampa. Mungkin sebab kami sampai awal. Lepas tu lepak pula di rumah Ina mengimbas kenangan silam. Dekat 2 jam juga kami di sana. Bila idea dah habis, baru kami bergerak balik. Sebelum tu singgah sekali lagi ke Simpang Pulai kalau-kalau Aida dah balik tapi masih hampa. Belum ada rezeki lagi nampaknya. Dan lepas tu terus kami bergerak balik. Rose hantar aku balik dan lepas tu dia bergerak balik ke Kuala Kangsar. 

Tamat.

p/s Gambar kat kenduri dalam kamera Rose. Tak sempat nak snap guna handphone aku sebab ibu pengantin bz giler melayan tetamu.

Penjejak Mimpi: Esok kerja. Err, nak sambung cuti boleh tak, boss?

4 comments:

Kakzakie said...

Sesekali jumpa kawan lama pasti banyak cerita nak dikhabarkan.

Daging kerbau ok apa. Kakak rasa lebih kurang aje dgn lembu kan.. Untung kerbau kan lagi besar.

Penjejak Mimpi said...

kakzakie: sesekali berderai ketawa kami bila ada kenangan mencuit perasaan.. kalau lah dpt diputar kembali kenangan tu... :-)

rasa memang sama sebab tu saya bedal juga. dah habis mkn baru member bg tau. makan juga daging kerbau cuma kureng..

ainnoraini said...

Mmg seronok jumpe kawan lama ni kann...
Kalau ckp kat phone pun dh cukup seronok..asik gelak jer..citer kisah dulu2...

Penjejak Mimpi said...

Kak Ain: itulah kak.. mmg seronok tak hengat. Haha.. kalau dlm fon pon asik ketawa memanjang apatah lg kalau bersua muka?