Pages

Sunday, October 28, 2012

Beraya di Hari Raya

HARI raya hari tu aku keluar dengan Rose. Dia saja turun Ipoh nak bawak anak angkat maknya; Yati meronda-ronda bandaraya Ipoh. Bersama-sama mereka ialah Ain (anak Rose) dan Nisha (anak abang dia). Tapi kami melencong ke rumah Lin di Gopeng untuk beraya. Tak lama kami kat sana sebab dah petang.

So terus nak balik tapi tengah jalan tu menyinggah pulak ke rumah kak Ani. Kak Ani ni pun member lama kami masa keje kilang dulu. Tapi skang dia dah berhenti dan jaga cucunya aja.

Sampai depan rumah dia.. kami berpelukan erat. Perghh!! lama seyh tak jumpa dia. Since 14-15 tahun dulu. Aku berhenti dulu dari dia. Sebelum tu aku tanya dia: "ingat lagi ke sapa ni?". Dan dia jawab: "ala.. kenal..". Hmmm... nasib baik kenal.. :)

Sebelum naik ke rumah dia keluar lak soalan beracun dia yang pertama. Jawapan aku macam biasa; jawapan tipikal. Hehehehe.. Lepas tu minum-minum jap dan sembang lah apa-apa yang patut. Tak lama juga kami kat sana. Dalam 15 minit. Bila nak masuk kereta tu, dia tanya pulak soalan beracun kedua sambil menepuk-nepuk bahu dan memeluk badan aku yang 'mongel' ni. Hehehehe... 

Lepas tu plan nak menyinggah ke rumah adik angkat aku di Simpang Pulai tapi dia takda di rumah. Sedih aku.. Frust giler. Dengan dia pun lama giler aku tak jumpa. Last aku jumpa masa aku teaching dulu kat Ipoh. Lepas tu tak jumpa terus. Dah berapa agaknya anak dia?

Sebelum Rose hantar aku ke rumah, kami makan dulu. Dalam sembang-sembang tu kami berangan nak bercuti ke Krabi pulak. Dah kebetulan Yati tu asal dari Thailand so bolehlah kami ber"sawade kap.." nanti. Yati pulak balas: "nanti bila-bila nak datang bagitau la..". So bolehla.. Ehem ehem...

Penjejak Mimpi: Dah mula berangan-angan nih... :)

2 comments:

Kakzakie said...

Bertemu kawan lama pasti membuat nostalgia lama kembali dalam ingatan.

Penjejak Mimpi said...

kakzakie: yup.. kalo buleh diputar kembali semua kenangan tu alangkah gumbiranya...