Pages

Sunday, February 24, 2013

Gembiranya Aku.. :)

Pejam celik pejam celik hampir seminggu aku tak update blog ni. Dah hampir bersawang pun. Dan dalam seminggu juga banyak perkara yang berlaku kat aku. Tapi macam biasalah.. tak sempat aku nak update semuanya. Alasan? Malas... ok tak? Haha..

Isnin baru-baru ni dapat juga aku bercakap dengan Aidah; adik angkat aku. Punyalah lama aku tunggu call dari dia; sejak balik dari kenduri rumah kak Ani lagi. Semalamnya (Ahad) dapat miss-call dari nombor yang tidak dikenali. Aku tak sedar pun sebab telefon tu dari pagi aku set vibrate. Aku sms tanya: "siapa?" dan lepas tu dia memperkenalkan dirinya. 

Then, Isnin aku call dia. Dapatlah kami berbual dalam 3-4 minit sebab bateri dia kong. Dapatlah juga kami bertukar-tukar cerita. Aidah ni kawan satu shift masa aku bergelar 'minah kilang' satu ketika dulu. Pada aku dia memang baik. Dan kami serasi berdua. Husband dia pun aku kenal juga; engineer kat tempat yang sama. Mereka memang sesuai bersama. Sama-sama baik. Tapi tu cerita lama.. cerita berbelas tahun yang lalu.

Tapi tu lah.. last aku jumpa dia ialah masa aku mengajar kat Ipoh dulu. Tu pun 8 tahun punya cerita. Punyalah lama tak jumpa... tak bercerita... Tapi bila dah dapat bercakap tu, hilang rasa rindu kami. Alhamdulillah..

Hmmm... bercakap sudah.. berjumpa entah bila lah.. Apa pun, insya Allah jika diizinkan pasti kami akan bersua jua melepaskan rindu..

Nota: Orang bijak pandai ada berkata: "carilah kawan yang baik kerana secara tak langsung ianya juga mencerminkan diri kita".

Penjejak Mimpi: Salah satu kebahagiaan aku ialah dikelilingi dengan mereka yang baik hati dan baik budi. Terima kasih ya Allah..

2 comments:

ida ibrahim said...

nyah, kat mak nyah x rindu ke?ekekeke

Penjejak Mimpi said...

Ida Ibrahim: Rindu jugak...