Pages

Friday, June 29, 2012

Hari Ini Dalam Sejarah

SELAMA hampir 7 tahun aku bergelumang dengan drawing dan design; hari ini paling lama aku mengadap immediate bos untuk 'membentangkan' output aku dan hasil dari perbincangan dengan second bos semalam. Semalam pun keluar ofis hampir jam 6pm. Tu pun kiranya rekod la jugak. Kui kui kui..

Cuba korang bayangkan.. kami start discuss jam 11.50am terus menerus sampai ke jam 5.20pm. Stop untuk solat zuhur. Lepas solat terasa lapar lak perut nih. Cari biskut kering kat pantri dan bawak ke tempat bos tiga keping. Aku bedal dua keping dan sekeping lagi bos aku kebas.

Yang jadi lama tu sebab banyak betul 'gangguan'nya. Kejap-kejap orang ni nak jumpa dia.. kejap-kejap aku terpaksa bangun untuk bukak pintu ofis. Lepas tu konsultan nak bagi drawing.. tetiba ada orang nak tanya dia itu dan ini... mana la tak melaratnya sampai ke petang? Kalau ikut aku ni dah nak muntah hijau asyik mengadap drawing.. menjawab soalan yang timbul sebab drawing yang aku design (jangan lupa beserta justifikasi).. bertanya ketidakfahaman aku berkenaan perkara-perkara teknikal bersangkutan projek.. 'menerangkan' apa-apa yang 'kabur' di mata second bos dan immediate bos aku tu.. huhuhuhu..

Lepas berdiskusi.. ding dong sana.. ding dong sini.. kesudahannya 'sukacita' aku maklumkan yang aku masih tak boleh start buat final circuit! Sedangkan plan aku nak start buat final circuit minggu depan. That's why pagi-pagi buta aku dah sms second bos aku semalam untuk mintak discuss pasal design aku tu pagi. Tapi pagi dia ada meeting so tunda ke petang. Petang pulak start jam 4.15pm membawak ke jam 6pm.

Dan untuk mintak discuss dengan immediate bos aku hari ni.. sama juga aku buat. Aku sms dia jam 6.30am dan cepat-cepat 'booking' dia. Hahahaha.. Macam barang lak bos aku tu.. Aku terpaksa buat macam tu sebab dia baru hari ni masuk ofis sebab ada kursus. Hari ni pulak second bos ke Sarawak so mana yang boleh aku 'tangkap' tu.. aku 'tangkap' lah. Janji kerja aku settle!

Cuma apa yang pasti sekarang ialah.. hari ni aku tak bawak balik langsung semua kerja aku; drawing layout ataupun drawing lightning. Sebenarnya kan.. aku lupa nak bawak balik semua kerja aku tu. Kelam kabut punya pasal. Tapi elok jugak. Boleh juga otak aku ni rehat sikit.. tak gitu?

Penjejak Mimpi: Ayat aku yang membuatkan immediate bos tersengih bila dia mengadu stress dengan load kerja yang banyak: "relaxlah Puan.. that is the beauty of Bahagian Perunding Rekabentuk especially D1".

2 comments:

Deru Ombak said...

Interesting job even tho' tired.
Hujung tahun ambil cuti panjang bersantai. Happy working dear.

Penjejak Mimpi said...

Kak Ya: Interesting? Yup.. memang interesting keje sy ni..
Lepas tender projek ni, plan nak amek cuti. Nak release tensen, insya Allah.