Pages

Wednesday, November 2, 2011

Ke Site - Part 1

SEMALAM aku dan hampir sume member opis telah bergerak ke Ipoh, Perak a.k.a kampung ku yang tercinte. Hehehehe.. Tujuan? Saje kami nak makan angin.

Ishkk! Takdelah.. tujuan adalah untuk membuat POE atau dalam bahasa non-teknikalnye ialah untuk membuat odit. Lupe nak gitau.. kami telah ditugaskan untuk membuat odit di Pejabat Kebajikan Masyarakat, Ipoh. Ala, sape anak Ipoh tu sah-sah tau di mane lokasinye. Belakangnye pejabat Tabung Haji.. dan sebelahnye lak klinik gigi. Dekat lak dengan stesen bas benti-benti tu.

Pejabat ni sebenonye da digunekan sejak beberape tahun yang lalu. Kalo tak silap since 2008. So kami wat odit rekabentuk untuk melihat hasil rekabentuk yang telah di transferkan menjadi realiti. Ye la.. kalo sebelum ni duk melukis jek.. dan bile dapat tengok hasilnye.. alangkah bangganye..

Ehem.. ehem.. sebenonye pojek ni kan.. elektrik die aku yang design.. sniff!! sniff!! (<-- idung kembang kuncup). Dan ni sebenonye my first project.

Tapi kan aku nak gitau le jugak yang elektrical bukan 100% aku yang design. Aku 'bergabung tenage' dengan sorang lagi otai iaitu JTK Shahrin Noordin (Hah! amek kau. Name penuh aku kasik!!)

Kirenye dari pojek ni la aku blaja selok belok auto cad.. cane nak kire lux.. jenis-jenis lampu dan lenlain. Nak aku senaraikan nanti panjang la pulok, kan?

Tapi hasil dari odit semalam ade beberape perkare yang buleh dijadikan panduan untuk next design. Takpe.. blaja dari kesilapan. Itu yang penting. Jangan malu untuk bertanye sebab kalo malu bertanye sah-sah sesat jalan. Kalo kene marah pon, tadah ajek telinge tu janji dapat ilmu. Wallaweh!! Nasihat berapi-api aku ni.. Podacit!!

Nota 1: Entri ditulis dari wad tingkat 13, PPUM, KL.

Nota 2: Gambor nanti aku aplod.

Penjejak Mimpi: Jam baru kui 10pm tapi da ngantuk.. :(

1 comments:

Kakzakie said...

Kalau cerita bab-bab electrical bolehlah dgn hubby kakak. PM sama line dgn dia... buat kakak out of my line hihi...