Pages

Thursday, August 18, 2011

Kad Raya vs MMS Raya

TENGAH hari tadi da selamat aku pos 17 keping kad raya untuk 17 orang. 17 orang tu termasuk ex-lecturer aku, wife tuan umah mase menyewa time study kat Kedah dulu, member sekolah rendah, member sekolah menengah, member mase keje kilang, member mase aku mengajar kat Ipoh, member sesame opis dulu dan tak terkecuali member siber dari seberang; kak Ratna Justianto.

Walaupon orang skang da ramai anggap (maybe la) yang kad-kad raya ni da old-fashion tapi tak pade aku. Aku masih mengekalkan tradisi menghantar kad raya pada kengkawan setiap tahun. Itu sebagai tanda yang aku masih ingatkan dowang. Tapi yang tak dapat kad raye tu tak le maksudnye aku tak ingat.. :)

Entahla.. pade aku bile dapat send kad raya pade seseorang tu aku rase puas dan seronok. Walaupon aku mungkin tak dapat sekeping pon balasan dari dowang tapi itu bukan la target aku. Kebetulan aku memang suke menulis dan boleh kate sume kad raye yang aku anto tu isinye takde yang ringkas. Musti mengarut pepanjang dulu lepas tu baru le ade ucapan 'Selamat menyambut hari lebaran dan mohon maaf zahir dan batin'. Hehehehehe..


Penjejak Mimpi: Harap-harap dowang dapat sebelum raye... :)

8 comments:

Faztee Danisha said...

wo bestnye..kami xda ka..hahahh

Penjejak Mimpi said...

FD: Err.. err..

mary ann ;) said...

saya pon nak jugak!!

mana aci macam nie

ummimirza said...

dulu2 aku rajin gak hantar kad raya tp lama2 dh mls. X sama mms dgn kad raya betul, x nostalgia.. Tingat zaman sek2 dulu, sedih. Huhuhu

pencinta agung said...

~huh ank sdare xnk kasi pon....menyammmm~

Penjejak Mimpi said...

Ann: Nape tak kasi akk alamat? Hehehehe (alasan baekk punya)

Penjejak Mimpi said...

Ummimirza: Aku memang tiap2 tahun akan send kad raya. Lebih nostalgia.. :)

Penjejak Mimpi said...

PA: Huh! Buang stem jek pos kat ko. Hehehehe