Pages

Monday, August 8, 2011

Dua Hari di Kampung

PETANG Jumaat dapat aku berbuke dengan family untuk pertame kalinye dalam tahun ni. Sampai di Medan Gopeng dalam jam 6 lebih (kalo tak silap) dan tengok-tengok kakak aku da menunggu dalam kete. So terus kami menuju balik umah. Ups!! Singgah dulu beli cendol kat gerai mamak kat depan balai polis Tambun tu.. Berbuke pose nanti dapat pekene cendol sepam due pon best jugak kan? :)

Humang aiih!! Meriah betui petang tu sebab kebetulan abang ipar aku pon cuti dan kakak aku dan anak-anak die memang akan berbuke kat umah mak time ari keje. Dan ade lauk feveret aku iaitu sambal kerang. Hmmm.. yummi yummi..


Ari Sabtu lak, mak buat bubur pulut itam. Err.. ni pon kesukaan aku gak ni. Dan kakak aku lak petang tu die bagi bubur lambuk dan kari kambing. Sayangnye aku tak makan kambing so mak aku yang makan kari tu. Kebetulan ade lauk lain so aku bedal yang tu ajek.

Sebelum tu ade pesan kat anak-anak buah aku yang gi bazar Ramadhan carikan ayam 'gunting' tapi takde. Huhuhuhu..

Pagi Ahad aku bertolak balik ke KL. Tiket jam 10am tapi jam 8.30am baru aku terkedek-kedek nak mandi. Ntah ape yang aku leka kan. Lepas tu baru tersedar betape tak sempatnye aku nak tunggu bas nak ke Medan Gopeng dan nak menunggu bas ke Medan Gopeng lak!

Naseb baik ade talian hayat.. Kol kakak aku dan alhamdulillah die masuk opis jam 10am so minte le tolong die anto ke Medan Gopeng tu. Setel masalah aku. :)

Sampai KL jam 1pm lebih. Terus solat zuhur dan layan cite tamil dan lain-lain (ntah cite mende ntah. Asal iklan aku tukor channel lain) dan diselang selikan dengan aktiviti zzzzzzz depan tv. Ngantuk beb..

Minggu akhir pose baru le aku dapat balik kampung skali lagi dan terus beraye. Emm.. borang cuti pon lom isi lagi ni..

p/s Korang da plan cuti raye?

Penjejak Mimpi: Tapau bubur pulut itam semalam.. :)

4 comments:

Faztee Danisha said...

first minggu pose dh isi n antr..org ptmae kot antr..xtually xfkir pn lg nk amik cuti bile tp bile husdband yg sibuk dok tny n rims dgn ptnyaan tu yg xpsl2 dh kne perli ngn member jd org ptma antar form cuti..excited..ry sungkei..jemput le umah..ingt nk braye ipoh..hehehe

mary ann ;) said...

akak, jemput lah ke umah saya raya nnt...heheheh


*puasa tak habis g da sibuk raya* heee

Penjejak Mimpi said...

FD: datangla umah.. :)

Penjejak Mimpi said...

Ann: Same lah.. jemputle datang umah akk nnt. Bukan jauh beno pon.. 'sebelah' ajek.. hehehehe