Pages

Friday, August 12, 2011

Jatuh Saham Aku Tau

ALKISAHNYE kejadian ni terjadi pade Rabu baru-baru ni time aku baru balik keje. Lepas aku turun kat stesen komuter Bank Negara, aku terus mendaki 'jambatan bodoh' kat stesen STAR Bandaraya lak. Aku pegang skali dengan sekaki payung yang panjang tu.

Err, kalo korang nak tau, kat opis ni ajek payung aku ade 4 termasuk payung kecik. Yang 3 lagi tu sume jenis yang panjang so aku dalam proses nak bawak balik sume payung-payung tu. Tapi sehari bawak sekaki payung la kan.. Takkan nak bawak sekali sume? Nanti orang ingat aku jual payung lak!

Ok, sambung cite. So lepas swipe kad Touch & Go tu aku terus le panjat tangga kat situ lak nak tunggu lrt sambil melayan perasaan (sesekali layan jiwang. Ekekekeke). Tetibe payung aku tu buleh lak terlepas dari tangan dan dengan penuh bergaye payung tu menggelongsor turun ke bawah. Aku tak sempat nak kejar la kan sebab nanti tak pasal-pasal aku lak yang tergolek dog kat situ. So aku tengok je la payung tu menggelongsor.

Yang paling best skali ialah payung tu benti betul-betul depan sorang mamat yang kebetulan naik tangga jugak. Argghh!! Tebal giler muke aku ni rasenye. Dengan senyuman kelat aku pon turun tangga dan amik payung tu. Tak tau le ape yang mamat tu pikirkan. Agaknye die cakap "clumsy nye minah nih" dalam ati die. Huhuhuhu

So bile lrt da sampai aku terus duduk. Bile berpaling ke sebelah.. ayak!!! Mamat tu duk selang sebelah jek dengan aku. Takpe.. kontrol.. kontrol..

Bile sampai stesen Sentul Timur.. tengok-tengok... ler.. mamat ni pon benti kat sini. Aku ok lagi.. Masih kontrol ayu lagi.. Bile da sampai kat bawah apartment nak naik lif.. alih-alih... erk!! mamat ni satu blok la pulok dengan aku!! Aduyai!! Memang macam telenovela la pulok!!Bese dalam tv ajek tapi ni berlaku kat aku lak. Malu tahap cipan rasenye aku ari tu.. Huhuhuhu

p/s Bile aku gitau member, die kate len kali buat-buat la jatuhkan no tipon ke.. Ceh!!

Penjejak Mimpi: Sampai skang tak buleh lupe kejadian memalukan tu.. Huhuhuhu

6 comments:

Faztee Danisha said...

ne tau kot ttbe itu jd ptmuan yg dtntukn olehNya

misz sheyla said...

hahahha...jodoh la tu kot...duk sentul gak ke??same la..kite apartment depan LRT tu...

mary ann ;) said...

haaaa...ada pape la tu..hehe

Penjejak Mimpi said...

FD: Amin tapi ternyate sebaliknye.. :)

Penjejak Mimpi said...

misz sheyla: Melur Apt ke?

Penjejak Mimpi said...

Ann: Ishk!! memandai jek budak kecik nih.. :)