Pages

Thursday, July 22, 2010

Rela dalam Pakse.. :(

Salam..
PAGI ni aku rase ngantuk tahap dewa. Ngadap gak PC ni ngabihkan drawing tapi jap-jap nguap.. jap-jap nguap... Nak kosentret kat drawing ni pon da takde mood. Tapi dalam pade aku ngantuk tu pon, sempat gak la aku plot due keping drawing; layout lampu dan soket. Dan skang ni aku kene wat sub-board lak. Tapi penin gak aku.. Nak kene ngire le pulok. Ye la nak tentukan saiz breaker die la.. tapi sebelum tu kene kire die nye TCL (total connected load) dulu.. check MD die.. Mane-mane yang combined DB lagi le pening! Silap-silap kire da lain die nyer breaker size. Pastu bile da siap building tu (aku ngah work-out untuk mahkamah) tu, bile da occupied.. jap-jap trip... jap-jap trip. Da jadi satu keje lak. Ngeee..
Tapi tu lah, bile da ngantuk, tekan kalkulator tu kene ati-ati. Nak tekan 4 tertekan 7 lak. Tak pon nak tekan simbol '+' tertekan simbol 'x'. Langsung total da jadi lain. Bese aku ni kalo bab-bab mengire memang aku wat due-tige kali. Nak konpom punye pasal. Sedikit lembab la aku ni; ala-ala kure-kure. Tapi bukan lembab sebarang lembab aku ni.. Lembab sebab nak konpom... Ngeeee...
Start 20hb sampai 15hb Ogos; aku & the geng dapat surat 'arahan kerja lebih mase'. Geng disini bermaksud orang-orang yang terlibat dalam pojek Mahkamah Syariah Melaka. Ade le dalam 5-6 orang terlibat. Bile dapat surat tu memang lemah kepale lutut aku ni. Ye lah, bile da dapat surat tu sah-sah kene stay-back atau dalam perkataan yang agak sedap didengar; ot. Besenye aku pon bukannye sharp 4.30pm aku balik. De gak aku balik lewat; samada de keje urgent nak kene setel atau keje memang berlambak tapi feeling tu lain. Maksud aku kalo kite rela balik lewat; lain rasenye berbanding dengan 'arahan' suh balik lewat. Of-course le feeling die sedikit rase tak best kan?
Tapi semalam aku wat ot gak. Naseb bek de lagi due orang member yang rela ot. Tapi aku chow dalam kui 6pm lebih. Otak aku da jammed.. Dak due orang tu tadi aku tanye dowang balik semalam kui 8pm. Takpelah.. lelaki leh la stay... Aku ni? Kan aku ni pompuan melayu terakhir so takkan nak stay lewat-lewat kot? Lagi bahaye.. Jangan marah ye Shah & Ikhwe... Ngeee...
Dan ari ni... mungkin aku akan ot lagik. Tengok le load aku cane ari nih. Kalo aku leh setel sub-board tu, aku chow awal le... Kite tunggu dan lihat ajek......

5 comments:

me said...

aikk, syah pn ot ke? mana bleh nanti farah marah tinggal dia lelama time b'bdn 2 ni..

Yus & Tie said...

Ot jgn x ot.selamat ber OT

Anonymous said...

nnt leh banje bila ot bnyak.....

ida said...

patut le blk umah lmbt...OT rupenye....

penjejak.mimpi said...

Salam to everyone..
Me - Aku jawab on behalf Shah ni --> "Pe nak buek.. SYMP punye pasal. Tak dapek den nak nolong..."
Yus - Time kasih. Memang OT pon.. :)
Anonymous - Tak merase le aku nak blanje dengan duit OT sebab aku claim cuti. Aku tak claim duit. Ngeee...
Ida - Surat de tandetangan mama so mak kene le ot nyah... :)