Pages

Sunday, July 18, 2010

Weekdays Yang Tak Best..

Salam & selamat tengah hari.
MINGGU ni aku lalui dengan pasan yang sungguh tak bes. Ntah ape yang tak besnye, aku pon kureng mengerti. Masuk opis ari Selase sebab Isnin tu aku amik cuti rehat. Actually de bengkel Pengurusan Aset & Stor stat Isnin sampai ari Rabu. Kalo ikutkan aku malas nak gi bengkel tu mengenangkan drawing aku tak setel lagi tapi aku pon tersepit. Tak gi, name aku ade dalam list. Gi pulak, keje aku tertangguh. At last aku gi jugak bengkel tu. Pagi tu cume de latih amal untuk talk yang dah dibuat semalamnye. Means penceramah tu da cover sume topik aset (Bab A - Bab F) dan ari Selase tu cume wat latihan jek. Lepas abeh tu, de talk Pengurusan Stor lak. Aku nak dengar tapi keje berlambak so aku turun; balik opis. De member-member yang tarik tangan aku; tak bagi aku balik tapi nak buat cane, kan? Aku langsung tak masuk petang tu dan pagi esoknye.
Di opis, aku wat keje cam bese. Wat drawing dan minitkan surat-surat yang berlambak. Jenuh teman ni ha.. Surat pojek Istana Negare jek satu ari mau sampai 10-20 pucuk. Lepas due bulan bese aku da kene bukak fail baru. Memang pojek ni hot la.. macam goreng pisang panas. Tak campur dengan pojek-pojek lain. Kebetulan banyak pojek yang aktif bawah seliaan engineer aku so aku pon terkene tempiasnye. Kadang-kadang amik mase sampai setengah ari aku duk minitkan surat-surat tu. Huhuhuhu... Tu la, dulu mak suh blaja rajin-rajin namo. Skang sape yang susah? Kalo blaja rajin-rajin dulu aku yang akan mengarah orang... Ngeee...
Sebenonye aku pon tatau pe yang berlaku kat diri aku seminggu due ni. To tell the truth, aku sedikit takde mood nak wat drawing untuk pojek mahkamah ni. Tatau nape.. sebab slalu bertukar arahan ke.. atau ape? Aku memang tak tau... Kejap-kejap kate nak gune lampu jenis A, pastu tukar nak gune lampu jenis B lak... Jap kate pakai due tiub... pastu tukar nak tige tiub lak.. Asik nak tukar Lux Calculation jek keje kami ni.. :(
Aku pon perasan tahap 'kemalasan' aku sedikit melampau kali ni. Aku tengok member-member aku yang involved pojek ni semangat tui nak wat drawing (dak-dak yang duk area depan tu la) tapi aku? Member-member yang duk area aku ni sedikit cam aku la... Cool jek.. Tak rushing cam dak-dak yang duk depan tu. Semalam aku riki-riki nape dak-dak depan tu cepat siap drawing dowang.. rupenye sorang wat skeping... ler... patutle cepat siap.. Aku ngan due member lagi kene wat due keping drawing so kami tak siap lagi la... Otai le konon.. (ceh! padehal malas jek lebih!!)
Then petang Jumaat tu bos da sibuk cari orang nak wat pojek baru; mahkamah syariah Kelantan lak. Hmm... robotik tui kami nih?
Berbalik pasal kisah aku tadi.. Kebetulan member aku sorang tu pon berperasaan macam aku. Die kate maybe sebab keje terlalu banyak dibebankan pade orang yang same. For record die pon naseb same cam aku so die tau pe rasenye pasan aku nih.. Lepas kami duk borak-borak tu (time bekfes ye..) aku pikir aku kene buangkan rase malas aku tu... singkirkan sikap negatif yang ade.. cube menjane sikap positif dan terus pandang ke hadapan.. (erk! cam pakar motivasi le pulek!!). So lepas tu aku sedikit lega.. Kadang-kadang kite kene singkirkan rase tak puas hati, rase marah dan rase tak selesa untuk seketika. Kalo terus berperasaan macam tu, memang kite takkan leh wat keje. Silap-silap buleh jadi gile..
Lepas ni aku kene terus fikir positif. Aku da bertekad masuk keje Isnin ni aku da namo pikir lain dah.. Aku kene fokus pade keje.. Kosentret pade keje.. Chayok! Chayok!!

2 comments:

Anonymous said...

saiz tulisan semakin kecik....adakah aku yg dah mengantok@memang tulisan kat blog ni yg mmg kecik (^_^)

penjejak.mimpi said...

Mungkin anda da mengantok... so ape lagi? Tido ajek la... Orang lain tak nampak... Kalo nampak pon wat2 ajek la tak nampak... Ngeeee