Pages

Friday, July 2, 2010

Don't Quit

Salam.
SEDIKIT kate-kate hikmat untuk membakar semangat dalam meneruskan kehidupan. Ade ketikenye kite rase de-motivated... rase frust dengan kehidupan.. atau kadang-kadang kite rase life kite ni kosong.. Dengan membace 'poem' kat bawah ni sedikit sebanyak memberi motivasi kat aku bile kekadang tu rase tensen dengan keje... tensen dengan sikap orang... Poem ni tergantung elok jek kat partition aku kat opis tu. So bile aku mule rase tak best tu, aku musti bace poem tu.. At least dapat kasi aku cool balik. Tapi walau ape pon, hanye kepade Allah tempat terbaik kite mengadu dan berkeluh kesah. Hanye kepadenye kite berserah dan memohon perlindungan.
When things go wrong
As they sometimes will
When the road you're trudging
Seems all uphill
When the funds are low
And the debts are high
And you want to smile
But you have to sigh
When care is pressing
You down a bit
Rest if you must
But don't you quit
Success is failure
Turned inside out
The silver tint of
The clouds of doubt
And you never can tell
How close you are
It may be near when
It seems a far
So stick to the fight
When you're hardest hit
Its when things go wrong
That you mustn't quit
(Author Unknown)

0 comments: