Pages

Thursday, June 24, 2010

Takde Tajuk..

Salam.
Aku ni sebenonye rase marah sesangat skang. Agaknye ape yang dowang ni nak ek? Agaknye nak suh aku tunggu depan dowang minte sign sume borang-borang aset tu ker? Dowang ni lupe agaknye... tanpa dowang sedar dowang dah pon dibagi paha walaupon pade hakikatnye dowang hanye layak mendapat betis ajek!! Borang yang patutnye dowang isi sendirik tapi aku da tolong isikan... suruh check dan sign je pon amik mase berhari-hari. Agaknye kalo kene isi sendiri sah-sah lagi lame. Tu tak campur dengan hari aku terpakse buat 'kelas' untuk bagitau mane satu meja pedastal... mane satu meja pegawai... bla.. bla.. bla... silap-silap makan mase seminggu! Ni mende dah sedia... minte tolong check pastu sign ajek pon lambat! Aku memang tak paham la... betui-betui tak paham dengan sikap dowang. Tapi tak sume le macam tu. Ade yang bagi kerjasama dan cepat buat ape yang aku nak. Pade yang macam tu, time kaseh aku ucapkan.
Aku minte orang bantu aku pon satu masalah gak. Wat keje ntah ape-ape. Prinsip aku senang ajek; kalo ko takmo tolong, cakap takmo tolong. Tak yah kasi aku hasil yang macam ntah ape-ape. Pasal tu aku lebih suke wat keje sensorang. Bagus ke... tak bagus ke hasilnye aku puas ati. Kalo cantik, bagus... tak cantik, kasi cantik, kasi bagus. Ni kalo nak suruh orang wat skali lagi, memang takkan buatnye ikut kehendak kite. Tu yang payah.
Ari ni aku akui memang angin aku tak baik. Asalnye ari ni aku malas nak keje; ingat nak mc ajek sebab rase cam badan aku panas; nak demam. Tapi bile ngenangkan hal aset yang tak abeh-abeh tu, langsung kensel. Naseb bek tak jadi mc. Kalo tak ntah ape jadinye kad-kad kew PA aku tuh.
To tell the truth, aku memang malas nak minte tolong orang bantu aku. Sebab aku tau diri aku sendiri yang fussy giler. Nak hasil yang sentiase bagus dan tip top. Salah ke kalo aku nak hasil yang macam tu?
Orang lain syok giler sebab takde keje. Relax memanjang. Leh wat ape yang dowang nak tapi aku? Tak sudah-sudah dengan keje aku yang berlambak-lambak. Aku bukan nak mengungkit tapi dowang patut paham situasi aku. Aku pon tak jeles dengan dowang tu tapi bagi le kerjasama.
Memang bosan bile ngenangkan sume ni tapi itulah namenye idop bersame dengan orang lain di dunie ni; bekerja dengan orang lain di dalam opis yang same. Macam-macam ragam. That is life all about.. Cume skang ni aku kene sabar banyak. Aku kene anggap sume tu dugaan.
Yes... memang aku kene kuat dengan ujian dan dugaan yang kecik cinonit ni. Takkan sebab tu pon aku nak mengalah, kan? Lagipon aku bukan wat keje jahat... bukan aku wat keje haram. Aku kene setelkan amanah dan tanggungjawab dengan sebaiknye. Aku takut tak dapat jawab soalan kat akhirat nape tak tunaikan amanah mase kat dunie dulu dengan baik. Ha, mase tu sape nak tolong?
So lepas ni aku kene buangkan rase marah tu... kene cool down. Buat ajek keje tu dengan penuh rase tanggungjawab. Insya Allah.

0 comments: