Pages

Tuesday, June 22, 2010

Mural Penjara Pudu..

UNTUK tatapan mate insan-insan yang hiba (macam aku). Ade banyak sebab nape aku sedih bile tembok Penjara Pudu ni dirobohkan. Pertamenye sebab nilai sejarahnye da takde.. Keduenye nilai seni da ilang dan ketigenye sebab aku tak sempat nak tangkap gambar mural ni gune kamera aku sendiri. Sume gambar yang aku uploadkan ni sume aku songlap dari website ataupun blog orang lain. Dalam due gambar ni, aku rase memang sesuai dan bertepatan ayat yang tertera iaitu dari gambor pertame "radius si rakus" dan dari gambor kedua "wreck in pieces".. Pe pendapat korang? Sesuei tak dengan 'naseb' tembok ni dengan kedue-due ayat tersebut? Memang kene kan? Ngam ngam ho kan?
Lepas ni bersiap sedialah kite dengan pe yang bakal berlaku. Satu demi satu warisan dan harta negare diragut dan dimusnahkan oleh tangan-tangan ganas dan rakus. Ternyate dan jelas warisan sejarah negare ini tiade nilainye di mate mereka; pihak yang berkuase. Sebagai insan bese; secare peribadinye memang rase sedih dan kecewa sesangat dengan pe yang berlaku ni. Tapi apekan daye naseb kite: ibarat anjing menyalak bukit; bukit tak runtuh tapi anjing yang sakit tekak. Kene la pulok telan strepsils atau Fisherman's Friend.. Hehehe... Iklan la pulok..

1 comments:

shima said...

heran jgk ...sempat jgk kak zu ambik gambar tembok...
o...rupenyer cetak rompak ...beritahu kementerian dlm negeri....hhhahah