Pages

Wednesday, June 9, 2010

Enjoy Your Work..

Salam n selamat pagi..
AKU sampai awal ari ni. Malas nak menghadapi situasi cam semalam; tunggu tren bukan main lame. Tren delay untuk sume laluan sebab de tren barang tergelincir kat laluan antara KTM KL-Bank Negara. Kesimpulannye pagi ni aku naik keb dan punch card jam 6.44am.
On the way ke opis, takde perbualan yang bes berlaku antara aku dan keb driver tu. Mungkin die syok layan lagu-lagu rock kapak. Sampai depan South Court, meter rm11.20 tapi die suh aku bayar rm11 ajek. Dan sebelum tutup pintu, die cakap "enjoy your work.." dan aku hanye tersenyum.
Sambil jalan tu aku bermonolog "enjoy your work? enjoy ke aku ni?".. "enjoy ke aku dengan keje aku slame ni?" dan soklan pade diri sendiri tu aku biarkan tanpa jawapan...................
Sebenonye, ungkapan mamat tu secare tak langsung buleh mencetuskan semangat (pade sape yang pikir positif) dan sebaliknye. Kalo orang tu pikir secare positif; ungkapan 'enjoy your work' tu sendiri memainkan peranan dan menjadi lonjakan kepade perbuatan untuk meneruskan keje dengan lebih baik, bersungguh-sungguh dan tekun lagi sebab die memang enjoy dengan keje die. Tapi kalo pade orang yang tak enjoy dengan keje die, tertekan dan stress dengan keje; ungkapan 'enjoy your work' tu seolah-olah ungkapan sinikal dan bertujuan menyindir.
So skang ni bertanyelah korang pade diri sendirik adakah korang enjoy dengan keje korang skang? Tepuk dada tanye iman.. :)

6 comments:

me said...
This comment has been removed by the author.
me said...

aik..kesalahan la plak td tu..
Iman ada kt umah pengasuh, ayah Iman plak besday ari ni..

penjejak.mimpi said...

komen ko untuk entry aku ni ker?

me said...

ye la.. dh ko kata tepuk dada tanya iman. So aku jwb la perkara2 yg b'kaitan dgn Iman. hehehe...

penjejak.mimpi said...

Keh300x... Wat lawak le pulek...

ida said...

right now, i'm enjoying my work..sbb pe???
1.br tukar keje, so semangat berkobar-kobar :-)
2.blajar benda br
3.environment keje pn best :-)
4.duit jimat...mkn kt sini murah jeee...

dll lg..yg penting, kena enjoying keje ni sbb ni la mata pencarian..hehehe