Pages

Tuesday, May 21, 2013

Itu Kali Yang Terakhir, Kawan...

KADANG-kadang aku pelik dengan sikap manusia ni. Bila nak minta tolong... amboi.. lembut gigi dari gusi.. sanggup berjanji bulan dan bintang.. merayu-rayu.. Bukan sekali tapi berkali-kali..

Tapi bila time kita pula yang perlukan pertolongan, senang aja jawapannya: "saya malas la... bla.. bla.. bla..".

Nak marah pun ada.. rasa sedih pun ada.. frust pun ada dengan sikap yang begini. Tapi apakan daya. Takkan nak paksa orang pulak kan? Takpe lah.. kurang-kurang aku dah tahu true colors dia. Perkara yang aku nak minta tolong tu pun bukanlah satu hal yang besar. Cuma itulah.... terkilan dengan sikap macam tu.

Well, it's okey lah. Not a big deal actually cuma lepas ni terus terang aku cakap.. pertolongan hari tu... yang siap dengan surat... yang siap dengan tandatangan saksi.. itu pertolongan terakhir aku.

Lepas-lepas ni kalau kau ada masalah, carilah orang lain untuk bantu. Hati aku dah tawar.. :(

p/s fact of life... :(

Penjejak Mimpi: Aku memang berkira, so what? Any problem?

2 comments:

Kakzakie said...

kacang lupakan kulit banyak terjadi di sana-sini. Sebab itu bila menghulur bantuan kena berpada-pada..

Penjejak Mimpi said...

Kakzakie: Betul tu kak. Sy ambil kejadian tu sebagai pengajaran.. Tq kak..