Pages

Thursday, May 16, 2013

La.. Biar Betul?

JAM 7pm lebih baru terperasan ada 1 sms dari IB. SMS dia: "Baca ni https://www.freemalaysiatoday.com/category/nation/2013/05/14/jakim-project-upsets-nature-lovers/"

So aku pun teruslah surf untuk skodeng apa 'cerita' yang best sangat sampai IB aku tu bersemangat suruh aku baca. 

Rupa-rupanya...

PETALING JAYA: The clearing of a large expanse of forest in Bukit Seputeh has alarmed residents of the surrounding area.

Sylvan Ong, a resident of the Le Chateau Condominium, recently alerted FMT to construction activity in the area and expressed his concern for the survival of flora and fauna there. He claimed to speak for his neighbourhood.


Signboards at the site reveal that the Public Works Department is constructing facilities for a project undertaken by the Department of Islamic Development (JAKIM).

Nak detail sila terjah kat SINI.

Hmmm.. nak komen lebih-lebih pun petang esok in sha Allah baru aku tau apa sebenarnya yang berlaku so untuk sementara ni lebih baik aku diam aja.

Aku reply balik sms kat IB: "owh.. no wonder la suddenly ada mesyuarat khas. Tp kan Puan.. ada sket rasa idong kmbg la bila ada ayat ".. it's a signature project of Jakim bla.. bla.." Haha.. poyos.. Kua FMT tu.. sniff.. sniff.." Dan IB hanya menjawab: "hehe.."

Tapi aku gitau kat korang la kan.. buat projek ni memang betul-betul mencabar kesabaran.. mental.. Kalau setakat aku turun naik ke ofis member-member untuk bertanya itu dan ini.. dah jenuh.. dah puas.. Tu tak kira tanya dengan otai-otai kat unit BPR B.. BPR C.. Kalau tanya dengan otai-otai unit aku rasanya dowang pun dah bosan nak jawab soalan aku agaknya. Hehe..

Projek ni juga telah menjadikan muka aku tebal entah berapa inci sebab asyik turun ke Tingkat 8 untuk bertanya member-member kat unit ELV.. kat BPR D2.. kena perli dengan J48 unit *tut* pun ada.. tapi ada aku kisah? Mak tak kisah nyah.. janji mak dapat apa yang mak nak.. apa yang mak tak tau akhirnya mak jadi tau.. Haha..

Untuk projek ni juga aku telah berazam untuk menggali ilmu teknikal sebanyak yang mungkin dari orang-orang di sekeliling. Biarlah orang cakap aku ni 'lebih sudu dari kuah' tapi persetankan dengan cakap-cakap orang. Aku dah set yang projek ni akan jadi pemangkin untuk aku belajar dan tambah ilmu pengetahuan dalam bidang teknikal dan rekabentuk. 

Cewah!! Over la pulak Cik PM ni. Hehe.. Aku ucapkan jutaan terima kasih untuk semua yang telah banyak membantu aku untuk menyudahkan proses lukisan rekabentuk elektrikal projek ini. Hanya Allah yang mampu membalas jasa baik kalian. <-- ni ayat bajet dowang baca la konon-kononnya blog merapu aku ni. Haha..

Apapun.. muga ada keputusan yang baik untuk projek ini. "Win-win situation" kata orang putih.. Ngeeee

Penjejak Mimpi: Kadang-kadang pandangan/kata-kata negatif orang lain terhadap kita boleh membuatkan kita lebih bersemangat untuk menjadi lebih dari orang yang mengata kita tu. Kena anggap itu semua adalah cabaran. Kena buktikan kemampuan kita. So cayok! Cayok!!

0 comments: