Pages

Monday, May 20, 2013

Bos Lelaki atau Bos Perempuan?

SIANG tadi di pejabat ada seorang kawan dari unit sebelah minta aku buat satu survey untuk course dia. Ada beberapa soalan yang ditanya dan pilihan jawapannya ialah samada bos lelaki atau bos perempuan.

Antara soalannya ialah:
i. Bos anda sekarang ialah ..........

ii. Kalau ada masalah peribadi, anda akan merujuk ..........

iii. Kalau ada masalah di tempat kerja, anda akan merujuk ..........

iv. Keputusan terbaik biasanya dibuat oleh ..........

v. Anda gembira/enjoy bekerja di bawah ..........

vi. Siapakah yang lebih teliti dalam soal kerja? ..........

vii. Yang paling baik di dalam hubungan dengan orang bawahan? ..........

Aku isi dan jawab semua soalan yang ditanya. Tapi apa jawapan aku ... itu rahsia. Yang penting aku happy.. aku enjoy bila datang kerja. Tak gitu?

Penjejak Mimpi: Tapi kalau salah dan tak betul, aku tegur jugak walaupun dia bos. Bos pun manusia juga. Kipas-kipas tak main, ok?

2 comments:

Cik Puan Fadli said...

den prefer bos lelaki...13 thn kojo, baru sorg jo bos pompuan...karenahnyo, extrem mlampau...bos lelaki sonang buek kojo...hik!hik!

Penjejak Mimpi said...

Cik Puan Fadli: Hehe.. ada pro and contranya dapat bos lelaki dan sebaliknya. Sy dah merasa 2-2 jenis bos dan memang ada bezanya. Bos pompuan dengan cara dia.. bos lelaki dengan cara dia. Kita yang kuli ni ngikut je lah.. huhuhu