Pages

Wednesday, February 1, 2012

Sarang Baru

SEMALAM genap sebulan aku pindah ke kuarters Jalan Cheras. Genap sebulan juge aku tido sensorang sebab bakal rumet aku tu ntah bile nak masuknye.

Kuarters lame.. ade 2 bilik ajek. Tapi pihak berwajib da repair dan cat sebelum aku pindah masuk. Tak besar umah ni kalo nak banding dengan umah lame but at least aku da tak yah nak pikir nak kene cari rumet lain atau tuan umah nak pindah masuk umah. Skang umah ni atas name aku. Sume bil atas name aku. Tanggungjawab aku sepenuhnye.

Oleh sebab agak sempit so bile nak beli perabot tu kene pikir betui-betui. Kena ukur luas dulu. Ekekeke.. Nanti tak muat lak ruang tamu tu. Skang umah aku tu kosong lagik. Tang ruang tamu tu la. Just ade kabinet TV (simple punye) beserta TV, dvd player dan hi-fi. No sofa.. no meja makan.

Plan nak beli sofa L shape punye tapi tak survey rege lagik. Meja makan pon ingat nak cari juge. Nak cari yang simple-simple ajek. At least kalo ade meja tu buleh gak buat keje. Nanti-nanti la dulu. Slow-slow. Ni pindah pon da beribu aku abeh. Duit mengalir macam air ajek. TV dan dvd player tu baru beli plus kabinet tv. Tak campur dengan bende-bende kecik yang lain.

Aku tak berkire la pasal tu sebab bukan slalu pindah pon. Silap-silap sampai pencen aku duk sini. Ekekekeke. Tapi tak kot.. Mane tau lepas-lepas ni ade rejeki aku naik pangkat dan kene transfer ke.. Tapi tu future so malas nak pikir lagi..

Alhamdulillah umah aku dekat dengan transport awam iaitu lrt STAR. Dekat tak dekat jalan kaki lebih kurang 10-15 minit gak. First day memang gelabah sebab nak estimate time untuk kejar lrt dan komuter. Tapi skang aku da buleh agak time die. Alhamdulillah setakat ni aku tak pernah lewat sampai opis sejak duk umah baru ni. Ok, aku tipu. Aku ade lewat skali. Tren delay. Bukan salah aku, ok?

Ape pon, bersyukur atas ape yang telah Allah rancangkan untuk aku skang ni. Muge dipermudahkan urusan aku untuk segala perkara dan muge Allah melindungi aku dari sebarang mara bahaya, insya Allah.

Penjejak Mimpi: I need to move on....

4 comments:

Faztee Danisha said...

dok kuarters lg best..kt sni pn bnyk bujg amik kuarters..sng kot dr dok sewa..besar pn besar..ape2 tgjwb sndiri

Mama Ema said...

duk sorang-sorang lagi bestkan..hehehe

Penjejak Mimpi said...

FD: yup..

Penjejak Mimpi said...

Ema: Betul tu tapi sunyi la sket..