Pages

Monday, April 1, 2013

Kita Tengok Siapa Yang Kena!!

SELASA lepas aku ada buat macam satu contest di ofis. Saja nak seronok-seronok melepaskan tension. Tension kah cik PM oi? Haha.. Contestnya mudah iaitu dengan meneka jumlah syiling dan duit kertas di dalam botol (sila tengok gambar di atas).
Hadiah kepada sesiapa yang dapat meneka dengan tepat atau hampir tepat. Sorry ya, jangan ingat ada hadiah Proton Preve ke atau sebidang tanah untuk peneka yang bertuah.. :)
Ini adalah senarai peneka-peneka yang mencuba nasib. Actually aku tak tanya pada semua member ofis, aku hanya tanya pada sesiapa yang ada time tu aja. Jangan tak percaya.. big boss unit kami pun termasuk juga tau. Haha.. actually ada orang cabar aku untuk tanya pada big bos untuk meneka jumlah duit tu. Hadiahnya ialah RM10. So aku dengan berani ketuk pintu bilik big bos dan minta dia teka. Alasan aku ialah untuk dia release tension kejap dengan meneka jumlah duit aku tu. Hehe.. Oleh sebab itu juga hadiah untuk peneka yang tepat aku naikkan dari RM10 kepada RM20. Sebenarnya aku pun macam tak percaya yang aku boleh dengan selamba masuk bilik big bos semata-mata untuk bertanya hal tu. Kalau korang berani tak? Haha..
Deretan syiling dan duit kertas yang telah disusun untuk dikira. Aku kira pada hari Jumaat time member ofis yang lelaki ke masjid untuk solat Jumaat (aiya, itupun nak cerita ka?). Takkan nak kira time orang ramai kot? Bising woi bunyi syiling tu.. Malu pun ada sebenarnya kalau time sibuk mengira tiba-tiba orang masuk. Lagi haru kalau time mengira ada pulak orang tanya macam-macam. Kena kira balik semula. Letih makcik oi!!
Ini ialah jumlah kesemua duit kertas dan syiling yang ada di dalam botol aku tu. So tidak ada sesiapa yang layak diisytiharkan sebagai pemenang. Oleh itu wang hadiah tersebut akan digandakan pada contest yang akan datang. Haha.. acah aja tu.. Apa, korang ingat ini macam pertandingan Teka Bunyi di Era tu ke? Podahcit!!

Penjejak Mimpi: Asyik 'main' aja di ofis cik PM ni so no wonderlah kalau ada yang fikir aku takda kerja di ofis. Dah la takda kerja.. tak mahu tolong pulak, kan? Haha.. Jawapan aku untuk orang yang fikir macam tu ialah: "Aku report kerja aku pada bos bukan pada orang yang sama jawatan dengan aku so tolong fikir banyak kali sebelum cakap. Aku tak kacau orang so aku minta orang jangan kacau aku. Boleh? Terima kasih banyak-banyak atas kerjasama anda."

6 comments:

lianalovekhairi said...

jawapan yang hampir2 pun tak dikira ek???kesian kat bos PM..Dia teka dah nak hampir2x dah tu.....hahaha.....

Kakzakie said...

Mana boleh tepat Sue. Tapi kalau hampir tu bolehlah... betullah Sue ini nak mainkan kawan ye hihi...

Penjejak Mimpi said...

LLK: Hahaha.. banyak tu beza dia... Kalau singgit 2, ok lg..

tinot tiny said...

ala nape tak open kt sume bloggers..especially saya.. msti dapatteka betul..

Penjejak Mimpi said...

Kakzakie: Orang kan selalu ckp gurau senda membawa bahagia so sekali sekala bergurau dan bermain dgn kawan2 apa salahnya... hehe

Penjejak Mimpi said...

TT: Ah, tak dapeknyo ko nak teka dongan betul. Jangan nak membongak.. Haha..