Pages

Friday, August 6, 2010

Gi Umrah..

Salam..

ESOK, Sabtu 7hb Ogos sorang lagi kawan baik aku akan menunaikan umrah. Hmm.. memule katenye nak jumpe aku kat opis tapi nampak gaye memang tak kan jumpe die punye.. :(

Petang kelmarin die kol minte maaf sebab tak dapat nak jumpe aku. Die da sampai opis aku ari tu (bile ntah) tapi tak singgah unit aku sebab katenye badan die kureng sihat. Lately die memang slalu kurang sihat.. Sian die... :(

Pasal die nak gi umrah tu actually da lame die gitau tapi aku yang minte nak jumpe sebelum die gi tapi skali lagi ajat aku tak kesampaian. Dari riak cakap die ari tu; aku dapat rase penderitaan die. Well, de cite di sebalik cite... Sian die... :(

Sebenonye aku kenal die since lime tahun yang lalu. Die engineer unit aku sebelum die minte tukar ke tempat lain. Pasal ape die minte tukar tu izinkan aku menyimpan 'rahasia' tersebut dengan 'ketat'. Sape pon tatau reason sebeno die minte tukar (kecuali aku la..) even bos. Bos sampai slow talk dengan aku tanye sebab musabab die nak minte tukar tapi "sori ye bos.. janji tetap janji.." ngeee... sampai ke sudah aku tak gitau kat bos punce die nak minte tukar. Sebenonye aku pon serba salah.. di kiri besfren.. di kanan bos... tapi hanye sebab satu word ajek iaitu JANJI make aku kene lebihkan besfren. Jangan amik ati ye bos... Ngeee...

Pade aku; terlalu banyak kisah sedih yang menyelubungi dan membalut diri die. Apelah yang terdaye dan mampu dilakukan oleh sorang wanita yang lemah bile dilanda masalah seperti badai dan ombak yang ganas menghempas tak henti-henti? Eh! care aku mention word 'wanita' tu macam aku ni bukan wanita ajek... Ngee... Aku ni wanita jugak cume cara kite menghadapi dan menyelesaikan masalah tu tak same. Cara kite pandang masalah tu pon tak same jugak.
Pe pon, muge die dapat menemui penawar yang buleh melega dan mendamaikan jiwanya di bumi anbia nanti. Insya Allah..

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya" (Surah Al-Baqarah Ayat 286)

"Janganlah kamu bersifat lemah, dan janganlah kamu bersedih hati, padahal kamulah orang yang paling tinggi darjatnya, jika kamu orang-orang yang beriman" (Surah Al-Imran Ayat 139)
Yan, i doakan you sentiase sejahtera, berbahagia slalu dan dilindungi oleh Allah swt. Muge you selamat sampai di sana dan selamat kembali di Malaysia. Insya Allah de keizinanNye kite pasti bersue kembali... :)

3 comments:

me said...

kes mahkamah dia tu dh selesai ke belum? aku nk tanya masa dia info nk g umrah tu x smpai hati ler pulak, tp aku nk tau...

Anonymous said...

sapa yang g umrah tahun ni ye??? kena buat CSI ni

penjejak.mimpi said...

Me - errr... err...

Anonymous (siapakah dikau...) - ntahle... moh le wat CSI cepat2. Pastu gitau aku.. Ngeee...