Pages

Wednesday, January 13, 2010

Tahun Masihi 2010..

Assalamualaikum wbh...
SETELAH sekian lama aku menyepikan diri, and now i'm back. Actually lately banyak mende nak kene setel. Dengan lambakan keje kat opis (pergh!! bz bangat ke aku nih?).. balik umah da penat... ngan ngantuk tahap dewa lagik.. lantas takde mood nak menulis. Ni pon kalo ikut mate aku da ngantuk tapi aku gagahkan jugak. Rase cam tak bes gak bile blog ni tak ber'update'.. :)
Masuk ke tarikh ni da 13 hari kite menjengah ke tahun 2010. Mungkin da terlambat untuk aku ucapkan selamat tahun baru pade korang. Dan besenye kalo setiap kali tahun baru; soklan tipikal yang samada ditanye pade kite atau kite tanye kat orang lain ialah "pe azam tahun baru ni?" Well, tipu le kalo aku kate yang aku ni takde meletakkan sebarang azam untuk tahun ni.. :) Azam tahun lepas cane agaknyer ek? Mission accomplished ke tak?
Awal tahun ari tu, aku ade chat YM dengan ex-student aku (mase mengajar kat Ipoh few years back). Nama betul die Jayabalan tapi aku panggil die dengan name JB jek. Aku yang tanye kat die dulu "what is ur vision for 2010, JB?" die jawab "to be more happy.. and what about u, miss?" (fyi, die still panggil aku dengan name "miss" even aku da tak ajar die dah). Aku jawab lak "to be more confident, productive and really hope to find my prince charming.. har900x" Rase klakar lak dengan azam aku yang third tu.. Speaking bout this boy; (JB) he is the only my ex-student yang rajin contact aku either by e-mail atau YM. Nice and polite.. Suke bertanye and pay full attention mase dalam kelas.. Selalu datang awal..
Agak-agak pe visi korang ek? Of course setiap dari kite mahukan yang terbaik, betul tak? Letakkan cite-cite dan visi tahun lepas yang tidak kesampaian sebagai batu aras untuk menggapai setiap impian dan cite-cite kite pade tahun nie.. Tinggalkan aje setiap luke dan kesedihan.. Jangan lagi menangis untuk penderitaan, kepedihan dan kesengsaraan sebelum ni. Bergembirelah dalam melalui kehidupan ni. Life is short, guys.. So jangan sia-siakan peluang dan kesempatan yang terbentang di depan mate. Berazamlah untuk menjadi yang terbaik dalam setiap ape yang dilakukan.
Akhir kalam, bercite-cite.. berusaha.. berdoa dan bertawakkal kepade Allah semuge setiap impian kite termakbul walau ade ketikenye impian kite terlalu tinggi dan mustahil untuk digapai...

5 comments:

me said...

apa yg klakarnya dengan azam ko yang ke3 tu? x klakar pn.. dh bnyk kali aku ckp,jodoh ni kita kena b'usaha utk cari ok. b'usaha, diulangi b'usaha. mls la ckp bnyk2, ko bkn dgr ckp aku pn!! mencik..

penjejak.mimpi said...

tu la... aku da syak sumthing wrong dengan word "mencik" ko tuh.. aku rase cam kenal dengan orang yang slalu gune word "mencik" tu... tapi aku da tau sape ko.... muahahahaha...

pasal prince charming tu... ko da jumpe, takpe ler... aku ni ha yang letih mencari... agaknye prince charming aku tu da pupus kot... :(

SueAR said...

Allah SWT mendengar setiap permintaan hambanya. InsyaAllah...sooner or later u'll find u'r prince charming. Amiiiiiiiiiinnnnnnnnnn............

me said...

mmg la aku dh jumpa tp sblm jumpa tu ko x tau betapa siksanya aku m'cari. b'tunang je smpai 3 kali, tu belum lg kisah kikis mengikis. so, jgn ckp erti letih dgn aku dlm m'cari jodoh ni okey.. yg pntg, teruskan usaha m'cari

penjejak.mimpi said...

salam...

note for 'EL' (rujuk comment aku kat entry 'sunyi')aka 'me'- ko doa2 kan je lah untuk aku... insya allah ade la... aku tau ko tak sabar nak dapat 'abg ipar'... ngeee..... :)

note for SueAR - thanks for ur doa. Insya Allah.. Bile tibe masenyer, m hoping u'll attend my majlis. Its been a long time since both of us left Unisem. 10-11 years rite? Can't remember who left who first... :)