Pages

Sunday, March 14, 2010

Jenguk Jap...

Assalamualaikum wbh & Salam Sejahtera..
DAH lame giler aku tak update blog ni. Bese la.. lately aku memang sibuk sesangat. Baru je lepas setel drawing pojek Enstek, masuk lak pojek kastam Kuantan. Baru jek den nak bernapeh lego tapi tak jugak lego.. Kene keje overtime le pulok.. So overtime lah aku sampai jam 6pm atau 6pm lebih sket.. Tak kuase aku nak lelame kat opis tu... otak gua bisa jem!!
Lagipon aku takde cite bes nak dituliskan kat blog ni. Idup yang dilalui same seperti biase.. Ops... mane leh same beb... Pasti ade yang berbeza pengalaman dan perkara yang dihadapi sehari-hari.. Kan? Cume pe yang aku dapat rasekan, aku da semakin malas nak jawap tipon atas meja aku tuh. Kecuali kol luar aku angkat la... Kalo kol dari dalam... memang malas sangat2. Ade sekali tu aku cabut wayar tipon.. Ekekekeke... Pade sesape yang nak suruh aku attend miting tu, sila lah emel atau bagi memo ye.. Short notice atau jenis2 ad-hoc ni aku tak berkenan... Bolayan... Mane le aku tak bengang... miting jam 9am kol jam 8.30am.. Kot kami de keje lain ke... Bukan nak kate, bese aku da plan keje aku untuk esok arinyer.. Kalo tibe-tibe panggil miting abeh la plan aku berterabur! Ello.. lu nak achieve KPI lu then KPI gua nak wat cane? Kadang-kadang terpikir gak aku dowang yang suke sangat panggil miting ad-hoc ni ingat aku & kami sume ni takde keje ke? "Wah, ni betul-betul marah nie..".. tak le marah cume tak paham cara kerja sesetengah orang ni.. Kalo dowang tu dilayan macam tu; maksud aku dipanggil miting/diskus last minute agak-agak dowang ok ke? Suke ke? Well, dowang suke la kot sebab tu dowang pon suke wat orang lain macam tuh.. Itu satu hal... Yang paling aku tak dapat trime ialah sikap suke wat keje banyak kali.. Panggil miting ad-hoc da satu hal... pastu takde kate putus... takde keputusan da satu hal... pastu nak wat miting lain le pulok next time... Ello... mase kami ni emas.. Skali miting kalo kejap-kejap takpe.. ni kekadang da makan mase sampai setengah ari...
Perghh!! aku ni cam marah jek tapi tak le marah pon.. cume tak pueh ati jek.. De skali tu aku meluahkan pasan tak pueh ati aku kat sorang member... last-last die kate aku ni suke merungut.. padan muke aku!! Takpe la... aku ni jenis straight to the point. Tak pueh ati aku cakap kat orang yang berkenaan. Memang aku buat.. At least aku da cakap perkare yang sebenonyer...
Hmmm.. ujan lak... siap guruh lagi nih so aku nak benti kat sini ajek. Len kali aku tulih lagik. Insya Allah...

5 comments:

me said...

cam tau jek 'insan' yg di sebutkan di atas itu. hehehe... eh, Quran tu aku dh krm kt laki aku, ada terima ke?

penjejak.mimpi said...

da... ermm... quran yang ko punye tu siap tunjuk bape harkat.. jenis2 mad.. dll... quran yang aku duk usya online ni tak macam tu.. die macam terjemahan la.. word by word... pastu de cite sejarah ayat tu skali... saiz A4.. yang mane OK ni... aku da muskil... muskil... :(

me said...

ooo..yg sama mcm akak ipar aku tu kot. dia zaiz a4 tp nipis je kan, setiap perkataan tu dia t'jemahkan. akak ipar aku beli quran tu pasal dia skrg bljr pengajian quran dgn bhs arab kt um, sesuai la dgn dia. dia kata kt luar jual rm120, yg mana ok aku x tau ler pasal aku x tgk pn quran tu just t'dgr hubby dgn abg aku b'citer smlm..

Anonymous said...

sebut pasal quran.. ni nk promote sket MYIMAN..andaqku..meh le beli myiman..henpon quran..manfaat kpd sume...bleh ksi kt nyai..bg kengawan yg len bleh kasi kt mak ayah dkampung...ade bacaan quran,qiblat,hadis,doa..henpon cm biase..leh wat koling,message...touch screen lg..memory 2gb...sape beminat leh send msg kt fb(jibauk_comey@yahoo.co.uk)

penjejak.mimpi said...

amenda la anak buah aku ni... lam blog aku pon jadi pot die untuk pomot enpon... :D