Pages

Monday, March 22, 2010

A Box Full of Kisses

Assalamualaikum wbh & Salam Sejahtera..
Something really worth to share...
ONCE a man was infuriated with his 3 year old daughter for wasting a roll of gold wrapping paper when the child tried to decorate a box to put under the Christmas tree. Nevertheless, on Christmas morning, the little girl brought the gift to her father and said "This is for you Daddy." The man was embarassed by his earlier reaction, but his anger flared again when he found the box was empty. He yelled at her, "Don't you know that when you give someone a present, there is supposed to be something inside?"
The little girl looked at him as tears swelled in her eyes, "Daddy, it's not empty at all. I blew kisses into the box. They're all for you." The father was crushed. He put his arms around the little girl, and begged for her forgiveness. A short time later, an accident took the life of the child. The father kept the gold box by his bed for many years; whenever he was discouraged he would take out an imaginary kiss and remember the love of his child who put it there. All of us have been given a gold container with unconditional love and kisses from our children, family members, friends and God. Always treasure the love that surrounds us.
Hmm... betul tuh.. kekadang kite ni bile da kehilangan seseorang barulah mula nak terkenang-kenang... barulah mule nak ingat kebaikan orang tu... barulah menyesal... memacam la... name pon manusie kan.. same la gak dengan mende yang ade kat dalam tangan kite.. mase ade, tak heran pon... tapi bile mende tu da ilang.. da pecah/rosak/jahanam... ha time tu barulah nak menyesal.. time tu lu nangis air mate darah pon tak gune, beb..
Bile da sentuh pasal kasih sayang ni kan, aku jadi muskil dan heran dengan masalah penderaan kekanak yang semakin menjadi-jadi semenjak due menjak nih. Aku pelik bin ajaib bila mana orang dewase selamba badak jek mendera kekanak yang tidak berdosa tu. Aku rase orang dewasa yang dera bebudak tu bacul sebab belasah insan yang lemah. Kalo rase hebat... gagah (bukan gelojoh ya..), kuat nape tak volunteer ke Palestine tu? Gi le bunuh askar-askar yahudi yang takde perikemanusiaan tuh? Yang gi belasah bebudak tu apehal? Takpon kalo agak-agak takut mati gi le masuk WWE ke.. gi bergusti.. tunjuk hebat dengan wrestler-wrestler yang sedia ade. Aku da naik menyampah dan muak sebenonye bile bace berita kes-kes dera ni. Pendera-pendera ni sebenonye dowang ni ade masalah mental. Tu sebabnye takde rase kesian kat mangse-mangse dera dowang. Takkan tak kesian tengok budak-budak menangis dan tak rase sayu ke bile dengar tangisan dowang tu? Aku ni bukan nak kate.. dengar anak-anak sedare aku menangis pon aku rase kesian (tapi lain feel die bile aku yang buli dowang... ekekekeke. Ups! aku bukan buli ganas-ganas ye.. aku buli-buli sayang.. ade ke istilah buli-buli sayang?? bantai je labu..)
Aku rase hukuman skang perlu dirombak dan dikaji semule untuk menghukum para pendera nih. Pihak berwajib perlu mencipta dan mempelbagaikan hukuman sedia ade kepade yang lebih sadis setimpal dengan kesadisan pendera-pendera yang mental disorder nih.. Muahahahaha...
Erk! aku da mula rase aku yang mental disorder skang nih.. Ekekekeke... da jadi cam kejam lak aku nih... So untuk mengelakkan kekejaman aku lebih maksimum, aku terpakse menghentikan tulisan aku kat sini. Aku 'khuatir' (skemanya ayat..) kekejaman aku akan tidak terbendung nanti.. (ntah apa la yang aku ngarutkan nih....). Until then, selamat malam dan aku akhiri bicara aku malam ni dengan pesanan "Sayangilah anak anda. Mereka perlukan perhatian dan kasih sayang anda. Bukan sepak terajang anda.."

0 comments: