Pages

Wednesday, February 8, 2017

Faktor Usia Lah Tu..

ASSALAMUALAIKUM wbh & selamat pagi.

Berbual sambil makan tengahari dengan seorang otai. Pelbagai cerita yang dikongsi bersama. Hinggalah ke sesi meluahkan perasaan tension dan stress dengan lambakan kerja sedia ada. Termasuk dengan orang sekeliling.

Last-last dia kata: "itu sebab faktor usia. Bila dah berusia ni, cepat je kita rasa terasa hati.. tersinggung.." Gulp! Aku belum tua lagi rasanya. Cuma kurang muda ja.. Hahaha.. *gelak orang jahat*

Aku perasan sejak kebelakangan ini aku cepat terasa dengan cakap-cakap orang. Dan aku terfikir: "aku ni jenis yang dah tak boleh ditegur ke?".. atau "aku ni dah rasa serba tahu ke? rasa pandai sangat ke?" atau "ego aku yang semakin bertambah?" 

Allahu.. minta dijauhkan sikap-sikap tak elok tu. Itu semua sikap yang tak bagus samada untuk kehidupan sosial ataupun dalam proses menjalankan tugasan. Ada sebabnya orang lain menegur kita.. sebab dia sayangkan kita.. dia tak mahu kita berterusan melakukan salah dan silap.. untuk kebaikan kita juga..

Tak payah fikir panjang-panjang peningkan kepala.. serabutkan otak yang memang dah bersimpul ni. Senang cakap.. pikir positif aja. Ada kerja.. buat. Try to achieve KPI. 

Nota: Sedang berhempas pulas untuk projek 'Y'. Big boss balik umrah nak semak.. 

Penjejak Mimpi: Mencari momentum yang masih bersisa.. :(


0 comments: