Pages

Tuesday, July 15, 2014

Bagi Aku Masa..

SEJAK kebelakangan ni aku selalu out-station. Tempat paling jauh aku pergi ialah Kuching, Sarawak. Travel sorang-sorang. Baru-baru ni aku ke JB. Pun sorang-sorang jugak. Takut ke nak kesana kemari tu?  Alhamdulillah yang tu tak berapa kalau nak dibandingkan bila kena attend meeting. Benda tu paling aku lemah. Bukan aku takut nak bercakap depan orang ramai (pengalaman dulu-dulu banyak membantu).. inshaa Allah yang tu aku ok cuma aku tak tahu apa nak dicakapkan atau apa yang nak dijawab bila ada soalan diajukan. Biasalah.. pengalaman aku kan tak banyak lagi? *alasan lah tu..*

Out-station tu.. out-station lah.. kerja di ofis pun kena settle juga. Sah-sah takde orang lain yang akan settlekan untuk aku, kan? Hmmm... aku akui sejak dah naik gred ni.. kerja aku dah bertambah. Yang sedia ada pun aku tak terkejar.. ini pulak dengan pertambahan tugas selari dengan pangkat yang naik tu.. *bukan naik pangkat tapi penambahbaikan gred*.

Aku pernah bagitau second big boss pasal betapa aku dah tak terkejar dengan lambakan tugas yang di'hempap' ke atas batu jemala aku ni. Dan jawapan dia: "nak atau tidak awak kena jugak..". OMG!! "Allo encek.. itu bukan jawapan yang ai harap, wokey?" tapi tu aku cakap dalam hati aja. Respon aku lepas jawapan dia ialah: "i tahu. Tapi bagi i masa untuk sesuaikan diri dengan semua ni". 

Ya.. tolong bagi masa untuk aku adapt semua 'benda-benda' baru tu. Aku pun sedar dan tahu prestasi aku dah mulai menurun. Banyak silly-silly mistake yang tak sepatutnya aku buat; aku buat. Well.. time ni rasa malu jugak lah bila ditegur tapi tadah je lah telinga ni. Apa, tak malu ke mengaku salah sendiri? Ala.. dah memang salah, mengaku ajalah. Hanya kita yang tahu samada prestasi kita in a good shape atau dah merudum. Dah nama pun manusia.. ada ketikanya kita ok.. ada masanya kita tak ok..  mak ai!! 'cliche' nya jawapan untuk selamatkan diri.. kan?

Inshaa Allah... lepas ni aku akan dapat sesuaikan diri dengan pertambahan tugas baru. Inshaa Allah.. aku dah bersedia!

P/s Bak kata second big boss aku tu: "semua orang ada mengalami pengalaman pertama macam awak lalui".  So kau nak jawab apa lagi Cik PM?

Penjejak Mimpi: Muka ketat tapi dalam hati ada taman! Lalala... lalala... lalala...

0 comments: