Pages

Tuesday, January 17, 2012

Mengejut dan Terkejut.. Terus Rasa Tak Best.

TETIBE pegawai aset kementerian datang mengejut untuk odit aset ke unit aku semalam. Terkejut? Memang terkejut. Aku tau dowang due minggu kat cawangan kami tapi tak expect die akan 'terjah' unit aku petang tu.

Sume ok cume borang kew.PA-7 takde di lokasi. Puas aku bagi justifikasi tapi die macam tak dapat nak terime. Kena lak bile die gune term "pekeliling".. bla.. bla.. bla.. so aku malas nak cakap lagi. Die hanye wat keje dia.

Lepas tu aku terus lapor pade big boss. She as usual.. maintain cool.

Solution big boss senang ajek; "kamu kan ade emel pasal kite ade wat ari apdet aset tu kan? Kamu jangan delete emel tu. Print dan simpan sebagai bukti. Tu bukti dan justifikasi kite".

Kalo diikutkan, takde pe salahnye sebab kami ade justifikasi untuk kenape borang kew.PA-7 tu takde di lokasi. Cume rase reputasi aku sedikit tercalar.. (<-- poyo). Arghh!!!

Penjejak Mimpi: Naseb baik 'hobi' aku menganto emel pade sume staf untuk sebarang makluman. At least aku de bukti untuk hal-hal yang macam ni lah. To play safe la kate orang..

2 comments:

Mama Ema said...

kat sini hari ini audit bertapak selama 3 hari..

lianalovekhairi said...

PM: auditor tu memang gitu.......mencikkk