BARU jap tadi tamat perlawanan badminton akhir Terbuka Malaysia 2011 di antara Datuk Lee Chong Wei dan Taufik Hidayat. Kemenangan berpihak pade Datuk Lee CW yang menewaskan Taufik Hidayat dengan straight set. Mate kemenangan die ialah 21-8 dan 21-17. Tahniah aku ucapkan.
Kemenangan Datuk Lee Chong Wei ini menjadikan rekod kemenangan die bertemu Taufik ialah 11 kemenangan berbanding 6.
Keputusan lain yang sempat aku tengok (sebab aku pon tak tau sebenonye. Bukak tv tengok-tengok da start..) ialah:
1. Perseorangan wanita akhir: Wang Yihan (China) kalah kepada Wang Shi Xian (China) dengan mate 18-21 dan 14-21
2. Beregu wanita akhir: Tian Qing/Zhao Yun Lei (China) menewaskan Yu Yang/Wang Xiao Li (China) dengan mate 21-12, 6-21 dan 21-17
Lepas game ni, Datuk Lee Chong Wei akan berlepas ke Seoul untuk menyertai Terbuka Korea lak dalam Super Series 2011. Muge kemenangan terus dikecapi oleh beliau. Malaysia Boleh!!
Penjejak Mimpi - suke layan badminton..
8 comments:
I love penjejak-mimpi.blogspot.com! Here I always find a lot of helpful information for myself. Thanks you for your work.
Webmaster of http://loveepicentre.com and http://movieszone.eu
Best regards
salam
wah akak layan ye..
syira bukan tak nak layan..tapi nanti sakit tekak menjerit-jerit..huhu
Jom Baca dan Komen--cara memilih nama domain yang terbaik
sangat teruja melihat LCW main...dah agk mesti boley mng nya..Lin Dan pun kecut perut nk men..heheheh
Tahniah kepada Dato LCW...
To Anon: Tqvm
As-salam
Syira: akak memang layan sports tp tgk gak la jenisnyer... badminton tu musti tengok sampai akhir.. :)
FD: Lin Dan tarik diri kat pusimgan bape ntah tanpa alasan konkrit. Kalo die lawan LCW, 50-50.
Lin Dan nak prepare utk Korea Masters.. :)
Amy: sy on behalf LCW menjawab; tqvm ye peminat badminton.. :)
Post a Comment