Pages

Monday, January 9, 2017

Setelah Bercuti Lama

ASSALAMUALAIKUM wbh..

Esok hari pertama aku masuk ofis untuk tahun 2017 lepas bercuti selama seminggu. Lama kan? Bercuti macamlah nak hantar anak masuk Darjah 1. Haha.. Cuti nak release tension la konon..

Masa cuti.. aku tetap juga check emel official.. tetap juga baca whatsapp official.. tetap juga dapat panggilan dari ofis. Hmm... Sesetengah orang.. bila bercuti dia akan menikmati cutinya dengan sebenar-benar cuti. No emails from office.. no calls from office.. Masing-masing punya cara lah..

Sebenarnya.. bila dah lama bercuti.. rasa macam sedikit m***s nak pergi kerja. Aku dah terbayang-bayang surat-surat yang membukit menunggu untuk difailkan di dalam tray.. helaian-helaian stick notes tertulis arahan untuk aku settlekan itu.. sudahkan ini.. surat-surat untuk dihantar keluar.. tak campur lagi dengan borang-borang cuti yang menunggu untuk diproses.. (hmmm... dah macam kerani pun ada skop kerja aku ni).

Tu tak campur dengan kerja hakiki aku yang tertangguh gara-gara bercuti. Esok mesti IB aku tu expect dan suspect aku dah siapkan at least 10% untuk projek terbaru kami tu. Jangan nak berharaplah IB oi.. memang tak sempat aku nak menengokkan apa-apa.. Memang aku ada bawak laptop ke kampung.. memang aku ada ON kan laptop aku ni.. tapi untuk mengumpankan si kerinting junior tu supaya diam. Aku umpankan dengan cerita seram. Dah dia yang beriya-iya.. "atik nak ngok te antu" --> "adik nak tengok cerita hantu" (setelah diterjemahkan ke bahasa orang dewasa dan tidak pelat.. haha). Penyudahnya hantu kemana.. dia kemana.. dia duk sibuk mengulitkan si Cici beruang kepam dia tuh..

Esok aku berharap mampu mencari momentum memulakan usaha untuk projek terbaru ni. Aku dah mula pun.. dengan lux calculation tapi baru mulaaaa.... Dahla projek ni besar... banyak blok.. mesti agak complicated.. Huhuhu..

Apa pun.. muga tahun baru ini lebih membawa semangat dan momentum yang vaassst!!. Aku dah tak nak buat projek yang sama berbulan-bulan.. fed-up.. bosan.. jemu.. cemuih.. Balik-balik projek yang sama.. duk buat auto-cad untuk  projek yang sama... rasa nak muntah hijau oii!! Harap untuk projek 'Y' ni segala-galanya akan berjalan dengan lancar. Inshaa Allah.

Penjejak Mimpi: Cabaran menanti di awal tahun baru :(

2 comments:

tinot tiny said...

Waaa panjang cuti

Penjejak Mimpi said...

@tinot tiny: Nak release tension la kononnya.. :)