Pages

Thursday, March 17, 2016

"Encik laju-laju nak kemana?"

ASSALAMUALAIKUM wbh..

Pagi ni seperti biasa aku menapak ke ofis setelah turun dari LRT. Ada lah dalam 10 ke 15 minit masa berjalan ke ofis dengan terpaksa memanjat 'jambatan pandai' tu lagi. Jadi sambil berjalan tu aku bersembang lah dengan rakan 'seperjalanan' aku; Miss K..

Tiba-tiba aku perasan ada seorang lelaki berjalan di sebelah aku tapi dengan memanjat tebing tepi laluan kami tu! Omaigod!! Dia sanggup panjat tebing tu semata-mata nak mendahului kami!

Kami berpandangan sesama sendiri dan aku sambil menepuk dahi berkata: "What the .... Sanggup dia panjat tebing tu untuk potong kita?" Biasalah kalau berjalan berdua tu.. mestilah kita nak bersaing berdua sambil bercerita dan bergelak ketawa.. normal lah tu.. dan biasanya kalau ada orang di belakang kami yang berhajat untuk mendahului kami akan pura-pura batuk ataupun berdehem. Kami faham dan akan beri laluan pada mereka. Takpun ada yang cakap: "excuse me" ataupun "tumpang lalu". Ya.. silakan.. :)

Yang aku tak dapat terima bolehlah pulak orang tu bertindak macam tu sekali. Kot ye pon awak dah lewat masuk ofis takkan lah sampai macam tu perilakunye? Sekali sekala lewat tak pelah.. bukannya sampai dapat surat tunjuk sebab ataupun kena tindakan disiplin.. *sigh*

Rasa macam tak faham pun ada.. rasa nak gelak pun ada dengan orang-orang yang bersikap macam budak-budak. Macam-macam.. :)

Penjejak Mimpi: Cubaan untuk menyapu habuk dan sawang dalam blog aku ni.. :)


2 comments:

Kakzakie Purvit said...

Mesti adalah tu yg dikejarkan dan malas nak ganggu org..
Lain org lain ragam..

Cik Misstree said...

Lain org lain caranya :)