Pages

Saturday, April 30, 2011

Bila Telefon Berbunyi..

ERK!! Tajuk yang tepat sepatutnye ialah 'Bile Telefon Bergetar' sebab dalam bas semalam aku wat enset aku vibrate. Hehehehehe.. Tapi tajuk tu macam tak bes so jadilah tajuknye macam yang kat atas tu..

Semalam mase on the way nak balik kampung, dalam bas aku dapat panggilan dari seseorang. Time tu aku da sedar dari tido yang lena (jangan lupe, aku sorang kaki tido). Bile cek, tertera "Besfren Yan, Kem Pelajaran". Ok, terus aku jawab panggilan tu.

Sejarah lame: Yan ialah salah sorang dari besfren aku selain Tomodachi. Penah jadi bos aku (bos kecik) kejap; dekat-dekat setahun lebih. Nice, polite and soft spoken. Lepas tu die transfer ke Putrajaya; Kementerian Pelajaran.

Kami berborak dalam 12 minit pastu benti jap sebab azan. Abeh azan tu die kol aku balik. Kami sambung borak. Time tu die kat somewhere at Jalan Pudu; cari bahan research dengan member seopis die. Pelbagai mende kami sembangkan dan bertukar-tukar cite. To tell the truth aku memang rindu giler kat die. Bayangkan last kami contact ialah last year; before die gi umrah.

Jumpe pon kalo tak silap aku time raye ataupon time die de miting kat unit ICT. Bese kalo die de miting kat Mid Valley tu, die akan singgah ke opis untuk jumpe aku.

Skang ni opis die da kat Menara PJD. Dan banyak buat research. Slalu out station. Ade gak aku tanye pasal anak tunggal die; Shira. Rupenye budak tu da darjah 1 pon. Ya Allah, da besor pon Shira ye. Penah jumpe skali dengan dak kecik ni. Mulut die; pot pet pot pet.. Hahahahaha.. Takpelah.. jadi penyeri dan penghilang duka mama die.. Auntie doakan muge Shira jadi anak yang baik dan solehah, amin.

Manyak lagi mende yang kami bualkan semalam. Frankly speaking, aku hepi giler dapat kol dari die. Dan ade manyak lagi mende aku nak tanyekan kat die tapi nantilah.. Insya Allah ade rejeki dan keizinan dariNya, kami akan ketemu lagi cume bile tu, bukan keje kami. Tu kene serahkan ke tangan al-Khalik.

p/s Yan, bile you nak open table ni? Kene open double le nampaknye. I tak sabar nak jumpe you tau.. :)

Penjejak Mimpi: Tumpang hepi bile dengar sore hepi die. Muge tiade lagi duka yang menyelubungi dirimu, sahabatku..

3 comments:

mary ann ;) said...

ehemmm..akak tu bila pulak nak call saye nieh...?

ekekekeke ;D

Penjejak Mimpi said...

Ann: Bukan akk takmo kol tp no Ann akk lupe nak save. Kih900x

pencinta agung said...

~budak potostet?~