Pages

Sunday, September 5, 2010

Broadbandku Yang Hampeh...

Salam & Selamat Pagi..

HARI ni hari Ahad. Kat lua tu lak ujan renyai-renyai.. Eh, jap aku nak jenguk tingkap.. Ler.. da benti pon ujan nyer. So pade sesape yang de plan nak kua tu, buleh la korang bersiap-siap. Nanti lambat-lambat kua kang ujan balik ker.. Maklumlah, cuaca ni unpredictable. Kuase tuhan. Kalo tuhan kate 'kun fayakun' make jadilah pe saje kehendakNye.

Aku tak rajin nak kua. Manyak mende nak kene setel (yo yo oh jek..). Nak kene kemas bilik.. packing baju.. lipat baju.. basuh baju.. bla..bla..bla...

Sebenonye aku dari pagi tadi; lepas subuh tak tido-tido. Duk asik ngadap laptop ni. Ingat nak send drawings kat sorang 'pakcik' tu tapi broadband aku ni memang hampeh. Lembab tahap sipot sedut yang kene garam. Semalam pon camtu gak. Berjinggut aku depan laptop ni duk download winzip software. Alhamdulillah berjaye gak makcik! Cume yang tak berjayenye nak anto emel kat pakcik konsultan tu.

'Ketidakberjayaan' aku tu hingge ke saat ni. Aku da cube send gune akaun gmail.. lembab... Pastu aku try anto gune akaun yahoo; lagi le lembab! Sape yang salah ni? Aku rase Celcom la.. Servis ntahpape. Ye la, kalo alasan sebab 'traffic', aku online lepas subuh takkan le time tu pon da ramai orang online sampai traffic tahap cipan? Memang very bad!

Yang paling tak leh diterime dek akal aku ni; nak send gune emel ofis pon lembab gak!


Ini le ropenye modem broadband aku yang lembab tu. De macam rope siput tak? Siput yang telah di'transform'kan dalam bentuk modem..

Hmm... cane la aku nak send sume drawing tu kat pokcik tu ek? Aku sms kat si Liza tu pon, tak le di reply nye pulok. Tido kot.. Takpon sibuk melayan anak die; si Iman. Lagipon orang berbadan due ni kan lain sket berbanding orang yang 'berbadan satu' ni? Ha ha ha ha... ade ke ungkapan 'berbadan satu'? Ah, tibai jek la... Janji korang paham dah la..
Otak aku ni skang ngah ligat berfikir idea yang bernas dan buleh diterime pakai cane nak kasi drawing tu.. Sebab aku da janji nak send semalam... Cane ek?
Wat mase ni aku hanye nampak satu care jek yang de logika nye iaitu aku gi opis pepagi esok, kasik pendrive kat Liza dan minte die send kat pakcik tu. Lagipon bukan banyak nak kene anto.. Kasi zip sume drawing tu dan setel..
Tapi nape mak minah tu tak reply sms aku lagi nih???

2 comments:

me said...

aku tido lerr.. pg2 selalunya aku mabuk, drpd aku mabuk baik aku tido. lgpun si Iman kalo tgk x de org tido sblh dia, dia akan bangun (tp selalu Iman dh bangun tido, mak dia x bangun lg) hehehe

penjejak.mimpi said...

Tu la.. aku da syak ko musti tdo punyer... :)