Pages

Monday, April 5, 2010

Bicara Kosong - Part 4

Salam & Selamat Pagi...
ARI ni ari pertame dan minggu pertame dalam bulan April. Takde yang spesel pon berlaku pade aku setakat ni la... Jap-jap gi tatau la.. Tadi pon aku g opis naik keb. Lately rase malas betui nak bangun awal... nak mandi awal.. nak kua umah awal... Mungkin penat sket kot sebab semalam aku sampai dari Nilai pon da dekat jam 9malam. Lepas ni aku da takde pot untuk lepak time-time wiken sebab kakak aku akan pindah ke Perak. Kebetulan die da beli umah kat area umah mak aku so aku tak le risau sangat dengan kesihatan mak aku. Ye la, at least ade orang tengok-tengokkan die.
Lepak umah die selame 3 hari 2 malam.. Puas aku makan umah die. Dengan kate lain puas aku mengabihkan boreh umah die... Wakakaka... Kebetulan de lak 2 orang anak buah die (pulis le jugak... da kakak aku pulis kan..) ade datang tolong sket2 mengemas (ade ke?). Pastu lak member die dari PJ pon datang memeriahkan suasane. Member die ni pon mustile pulis gak. Dulu die satu opis ngan kakak aku tapi skang die bertugas di PJ. Aku kekadang panggil die dengan name Detektif Connie sebab die ni keje macam detektif. Connie tu saje je sebab pompuan. Kalo lelaki aku akan panggey Conan. Hee3x... Memang meriah le umah die sebab anak sedare aku yang kat Bangi tu pon balik.
Umah die tu da macam jadi istana hinggap aku pon ade.. Cewah... macam tak leh blah jek dengan term 'istana hinggap' tu kan? Ye la.. time-time wiken aku akan memunculkan diri aku yang mongel ni (mongel ke?) ke sane.. Sampai kat stesen Nilai bese die yang akan amik. Kekadang jek anak buah aku amik n 'kaddang-kaddang' skali abang ipar aku (Inspekter Gejet) amik. Kakak aku ni pandai/suke masak. Ntah nape aku memang berselere giler kalo makan kat umah die. Padehal mende yang die masak tu bese jek... Tak tau le pulok kalo die de gune resepi rasie.. Atau de resepi tambahan; 2 cubit "nasib baik".. (musti korang muskil tentang 2 cubit "nasib baik" ni kan?) Haa3x
On the way balik dari amik aku petang Jumaat tu die de cakap "aku da pindah nanti, cemane kamu yek?" aku balas "nape lak?" "ye la.. bese kan kamu datang umah aku... nanti aku da pindah nanti cane lak kamu?" aku balas la.. "nak wat cane... lepak je la kat Sentul tu nampaknyer.." Pastu die kate lagi "ala, kalo kamu rindu masakan aku, kamu datang la umah aku nanti..".. Rase sedikit sedih kat situ.. :(
Minggu depan kakak aku akan pindah. Lepas ni aku da tak merase nak lepak kat kuarters KLIA tuh.. Pe yang pasti, anak buah aku yang sulung dan yang kedue tu tak ikut mamanye pindah. Yang sulung da keje kat KLIA dan yang kedua tu masih study di Bangi. Mungkin da sampai masenye si ibu burung melepaskan tanggungjawab untuk memberi peluang pade anak-anaknye untuk mencube terbang sendirian tanpa bantuan si ibu.. Tidak selamenye si anak perlu bergantung pade ibunye... Bila sampai saat dan ketikenye; sang ibu perlu melepaskan si anak terbang dan mencari makan sendirian tanpa bantuan dan sokongan darinyer.... Setiap onak dan duri yang terpijak... setiap ribut dan badai yang melanda... setiap onar dan ujian yang dilalui... harungilah dengan tabah..
Alamak, aku da nak kene stop kat sini. Petang ni de miting aset lak... Bocan nyer... :(

5 comments:

shima said...

sedih pulak saya mendengar nyer...tkpe...boring2 kak zu dtg la rumah sy...:)

shima said...

nanti kak zu dtg sy masak...tp tk leh la lawan kakak kak zu

me said...

ko tukar tema ke? x suka la, suka yg lama lg..

penjejak.mimpi said...

shima: insya allah sampaile nanti ke teratak shima tu... :)

me: np lak ko tak suke? aku rase tema ni lebih bertenage dan bergaye... :)

Anonymous said...

hi, new to the site, thanks.